• nana6

Någon som vart på kos? Med barn

Hej, jag och min fru planerar en resa till Kos/Grekland med en 1 åring. Någon som har erfarenhet där ifrån, vi tänkte oss Psalidi! Ni med andra bra resmål med barn i Grekland får gärna skriva en rad.

Tack på förhand ?

• Svar på tråden Någon som vart på kos? Med barn
  • Frontline

Vi har varit på Kos och då med boende i Psalidi och hade då 3 barn från 15 månader till 6 år och vi tyckte inte att Psalidi var ett bra ställe för små barn att vara på.
    Det var i stort sett bara en lång gata med några få affärer sen låg hotellen i bergssluttningarna, upp till vårt hotell fick vi ta gratisbussen varje gång vi hade varit ute för att gå med en barnvagn var för jobbigt.

Så ska ni till Kos ska ni bo inne i Kos.
    Kolla annars Agia Marina på Chania (Kreta) var där utan barn för nåt år sen och det var trevligt..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Griseknoen35

Ja, vi var på lambi resort (tror jag det heter), all inclusive och det gick en buss precis utanför till staden men det gick även att gå. Det var riktigt bra. Barnen trivdes jätte bra. Det fanns även en hotellstrand men den va sådär, vi åkte till en jätte bra strand ena dagen men barnen föredrog poolen. Vårt hotell hade en jätte barn pool med piratskepp och vattenrutschkanor. Deras huvudpool var enorm och den badades det mest i. Vi var en med 18månaders, 5åring, 4åring och en precis fylld 2åring. Barnen älskade stället. De hade även en riktigt bra buffé till lunch och middag.

• nana6

Tack för info ang Psalidi och Lambi.
    Kreta verkar jätte bra för barnfamiljer och är ett resmål vi tittat på, men vi tänkte testa en ny ö. Vi kanske får tänka om :)

Svar på tråden Någon som vart på kos? Med barn