• Anonym (?)

Hur fan kan ni hålla masken i dessa situationer?

Hur klarar ni av att hålla masken vid vissa situationer? Låt säga att någon betedde sig pinsamt, exempelvis (notera att det står EXEMPELVIS, okej!!!!)råkade prutta under ett möte. Alla ni skulle säkert sitta och nonchalera det. Jag hade skrattat....

Eller det kan vara vad som helst. Man avger knappt några reaktioner på saker och ting här i Sverige. Allt bara ignoreras. Alla sköter sitt. Visst, det är väl bra, men vissa saker förstår jag inte hur inte folk avger reaktioner såsom skratt, förvåning etc. Märkligt. Är era liv tråkiga?

• Svar på tråden Hur fan kan ni hålla masken i dessa situationer?
  • Anonym (J)

Vad är det för roligt med en prutt? Alla gör det. Alla försöker undvika det i sociala sammanhang men ibland är det oundvikligt och då kan det kännas väldigt genant. Du borde inte fråga om våra liv är tråkiga, du borde fråga dig själv hur du blev så osympatisk.

• Anonym (?)
    Anonym (J) skrev 2015-03-20 01:04:46 följande:

Vad är det för roligt med en prutt? Alla gör det. Alla försöker undvika det i sociala sammanhang men ibland är det oundvikligt och då kan det kännas väldigt genant. Du borde inte fråga om våra liv är tråkiga, du borde fråga dig själv hur du blev så osympatisk.

Jag gav bara ett EXEMPEL angående prutt. Herregud....ser du inte att jag förtydligat i min TS att det bara är ett jävla EXEMPEL?? shit. Folk hakar upp sig för minsta lilla.
  • Anonym (J)

Men SHIT! Nämn fler exempel då. Att någon halkar? Samma sak. Att någon säger fel sak vid fel tidpunkt? Samma sak. Shit, tänk längre.

• Anonym (J)
    Anonym (?) skrev 2015-03-20 01:39:21 följande:

Tycker du ska svälja en moped och vara tyst.

Haha, great. Jag har uppenbarligen kränkt dig genom att säga emot dig. Förhoppningsvist hittar du någon som håller med dig så du blir glad igen.
  • Anonym (C)

Du får nog ge lite mer exempel så man förstår hur du menar.

Vid en ofrivillig prutt i ett mer "anonymt" sammanhang så är den sociala normen att inte göra en grej av det hela av hänsyn till "pruttaren". Sen vet jag inte vad det finns för alternativa reaktioner, du skriver att skratta och det finns säkert situationer där det kan vara relevant med i de flesta fall är ju inte en prutt rolig så det är ju inte heller en "naturlig" reaktion.

• Anonym (S)
    Anonym (?) skrev 2015-03-20 00:35:09 följande:

Hur klarar ni av att hålla masken vid vissa situationer? Låt säga att någon betedde sig pinsamt, exempelvis (notera att det står EXEMPELVIS, okej!!!!)råkade prutta under ett möte. Alla ni skulle säkert sitta och nonchalera det. Jag hade skrattat....

Eller det kan vara vad som helst. Man avger knappt några reaktioner på saker och ting här i Sverige. Allt bara ignoreras. Alla sköter sitt. Visst, det är väl bra, men vissa saker förstår jag inte hur inte folk avger reaktioner såsom skratt, förvåning etc. Märkligt. Är era liv tråkiga?

Jag håller masken genom att jag känner empati och tänker mig in i andras situation och hur jag själv hade känt om rollerna varit omvända.
  • Anonym (tjejan)

Pruttar, halka på bananskal, få paj i ansiktet eller hård boll i skrevet - jag har bara inte den typen av humor alls! Tycker det är så mycket roligare med underfundig humor. Och jag skrattar ofta när barn säger något kul - eftersom de inte försöker vara roliga på ett utstuderat sätt. Man reagerar på olika saker, det betyder inte att man är tråkig som person eller inte har nån humor. En del saker, som t.ex. studenter under nollningen som är iklädda färgglada overaller och "tokiga" peruker och gör vad de tycker är helt craaazy saker ger jag ingen uppmärksamhet alls. Tycker det är desperat, löjligt och uttjatat.

• Anonym (elaking)

Ja jag kan fasen inte hålla masken. Jag är en elak jävel som bryter ut i asgarv om nån slår sig. Jättehemskt och jättejobbigt för det är sällan jag kan hålla masken. Eller jo om det är allvarligt så skrattar jag inte.

Men jag skrattar inte åt att nån slår sig utan för HUR DET SER UT! Folk som trillar eller på ngt vis får en boll på sig är förjävla roligt!

• Anonym (W)

Hur skulle du reagera om någon kissade på sig??

• Zoja

Att någon fiser ser jag inte som något lustigt. Vet inte vad mer för situationer du tänker dig vi ska svara på, men om de går i samma stil blir mitt svar detsamma. Varför skulle en sådan sak vara något att skratta åt?

Svar på tråden Hur fan kan ni hålla masken i dessa situationer?