• Pixiebusan

Från första möte till befruktning?

Hej alla starka kvinnor!

Kände att ja måste få ett ungefärligt svar på en fråga, just för att kunna få ett hum om hur min sommar kommer att bli!

Jag och min sambo har genomgått en utredning, båda 2 var super friska på alla sätt och vis!  Blir dock inga bar gjorda (vi har försökt i 2 år) :(

Nu har vi stått i kö till IVF sen 4 dec förra året och fick häromdagen brevet från fertilitetskliniken att första besöket är den 22 april! :D (lycka!!!)

Nu då till frågan: 

Va gör man på första besöket? 
    Hur går processen till? 
    Hur lång tid är de mellan besöken?
    Hur lång tid har de tagit för er andra från besök nr 1 till att ni blivit befruktade?

Tacksam för alla svar!
  • Svar på tråden Från första möte till befruktning?
  • Jag är bara jag

Tiden mellan besök och själva behandling kan nog variera beroende på landsting eller om man gör det privat. Vi gick privat,var på besök i feb. och gjorde IVF:en i april. Det var mest prat om behandlingen första besöket,VUL och vägning.

Själva behandlingen tar mellan 4-6 veckor från första sprayningen/första sprutan tills man vet ifall man är gravid. Det beror på om man gör korta eller långa metoden.

• Strato
    Pixiebusan skrev 2015-03-20 10:01:49 följande:

Hej alla starka kvinnor!Kände att ja måste få ett ungefärligt svar på en fråga, just för att kunna få ett hum om hur min sommar kommer att bli!Jag och min sambo har genomgått en utredning, båda 2 var super friska på alla sätt och vis!  Blir dock inga bar gjorda (vi har försökt i 2 år) :(Nu har vi stått i kö till IVF sen 4 dec förra året och fick häromdagen brevet från fertilitetskliniken att första besöket är den 22 april! :D (lycka!!!)Nu då till frågan: Va gör man på första besöket? Hur går processen till? Hur lång tid är de mellan besöken?Hur lång tid har de tagit för er andra från besök nr 1 till att ni blivit befruktade?Tacksam för alla svar!

Hej!

Nu gör vi ivf via samma Rmc som gjort vår utredning, så vi behövde inte komplettera med några prover eller så - men från vårt "ivf info samtal" så började vi med sprutor 8 dagar senare :) Under samtalet gick läkaren igenom de olika protokollen och gav oss allmän info. Sen diskuterade vi och bestämde vilket protokoll och medicin som skulle passa oss. Efter det träffade vi en ssk som visade oss alla sprutor, som vi sen hämtade ut :)
Svar på tråden Från första möte till befruktning?