• Isalo

    Barn i cab

    Vet inte om det här hamnade i rätt forum nu men ställer frågan ändå.

    Vi är i valet och kvalet om huruvida vi ska byta bort den lilla extrabilen mot en cab, i så fall en 4-sitsig med plåttak så den kan användas året runt. Dock vill man ju kunna utnyttja att man har en cab på sommaren så jag undrar helt enkelt när man kan ta med barnen nercabbat?

  • Svar på tråden Barn i cab
  • Pescetarian

    Jag åkte motorcykel med min pappa redan som treåring. Så det funkar nog rätt så tidigt.

  • Isalo

    Ja då sitter man ju ännu mer "oskyddat". Sonen är 6 månader nu, är det absurt att tänka att han kan åka med nästa sommar? (Kan tilläggs att det inte handlat om någon racer-motorvägskörning)

  • Pescetarian
    Isalo skrev 2015-03-20 16:52:25 följande:

    Ja då sitter man ju ännu mer "oskyddat". Sonen är 6 månader nu, är det absurt att tänka att han kan åka med nästa sommar? (Kan tilläggs att det inte handlat om någon racer-motorvägskörning)


    Sätt på ungen en mössa bara.

    Jag satt med (stängd)hjälm samt band fastknutna runt mig och sissybaren (då jag ofta somnade när jag satt bakpå).
  • Anonym (C)
    Isalo skrev 2015-03-20 16:52:25 följande:

    Ja då sitter man ju ännu mer "oskyddat". Sonen är 6 månader nu, är det absurt att tänka att han kan åka med nästa sommar? (Kan tilläggs att det inte handlat om någon racer-motorvägskörning)


    Så länge som ni får plats med en bakåtvänd bilbarnstol i bilen så är det väl lugnt?
Svar på tråden Barn i cab