• MpSoE

Hjälp! Bra gyn i södermanland???

Blir snart galen...

Jag och sambon har under 4 månader försökt att bli gravida, och självklart är vi inställda på att det ibland kan ta ett tag innan det ger med sig. 

Men nu till problemet...

Jag har i ungefär ett halvår haft problem med obalans i underlivet. Var för 4 månader sedan hos en gynekolog med detta besvär, hon kikade hur det såg ut och tog prover för könssjukdomar (är väl standard antar jag). Hon tyckte att det inte såg så farligt ut och gav mig råden: Sluta raka mig, lufta underlivet så ofta det går, använd ingen tvål (inte ens intimtvål) vid tvätt och att prova en dubbel kur med Lactal. 

Jag provade detta till 100% under ca 3 månaders tid men utan någon som helst förbättring. När jag ringde för att boka tid för ett återbesök så hänvisade de mig istället till vårdcentralen då de inte hade möjlighet till vidare undersökning (!?). Nu har jag under två veckors tid försökt att få tid hos mig vårdcentral utan resultat (hon som sätter schemat är sjuk!?)...

Jag vill gå till någon som KAN detta och som tar mig på allvar! Finns det någon som kan hjälpa mig??? Jag vill bli fri från detta... och jag vill äntligen få bli gravid, men är orolig att det är obalansen som spökar 

Svar på tråden Hjälp! Bra gyn i södermanland???