Dexter dot com skrev 2015-03-20 16:42:42 följande:
MIM och Artfex är dom som jag vet är krocksäkra. Att bara ha galler fram eller mot luckan skyddar dåligt vid krock då många hundar vid krock tar sig ut chockade och skadade genom en trasig sidoruta och är svåra att få tag i sedan så bur är det bästa. Du kan inte ha dom i sele i baksätet alt bur i baksätet om du inte får in en riktig bur bak? Jag tog ut halva baksätet i en bil för att få rum med en bur.
Jag har bilbälte till båda samt en liten bur till den lilla hunden så han kan byta. Den stora bryr sig inte om han är i bur eller i bilbälte men den lilla skakar som ett asplöv när det gäller en mindre bilburar, bilbältet skakar han men blir bättre efter en stund. Den lilla bor hos mig permanent men den stora hunden kommer att bo hos mig periodvis då han kommer vara "reservhund" på hundkursen då min lilla hund är skadad. Det enda som har fungerat på den lilla så han trivs att åka bil är när han får vara i bagaget, men vill ha honom i bur eftersom det känns säkrast och är säkrast. Jag ska kolla upp MIM och Artfex.