Skrapning utan narkos?
Hej. För 1,5 vecka sedan fick jag konstaterat att fostret i min mage var död. Förmodligen i vecka 6. Jag trodde jag var i v 9. Jag började blöda och på VUL tre dagar senare så var endast "lite grann" kvar. Det skulle komma ut av sig självt.
Nu, 8 dagar efter det ultraljudet så blödde jag lika mycket och fick ny tid för VUL. Han såg att lika mycket slemhinna (?) fanns kvar och gjorde då en skrapning på mig. Antar jag iaf.
Jag bor i Norge och hängde inte med i allt han sa. Men han sa att han skulle "ta bort" resterna med nån vakumsug som kunde göra lite ont.
Han sa stt han bedövade livmodertappen (?) och så körde han in nått och vred runt och det kändes som han körde runt en smal vass kniv i mig. Två omgångar.
Ja. Skitsamma. Nu är det färdigt och jag känner mig bättre.
Men så läser jag om andra som blivit skrapade och då är det nästan alltid snack om narkos? Behövs verkligen det?
Eller var det ingen skrapning jag fick? Bägge "varven" var över på 5 sekunder var säkert.
Jag blir superförvirrad. Är dom lite mer "hardcore" här i Norge eller vad var det eg han gjorde med mig..?