• Anonym (Orolig)

Små smärtor i pungen

Hejsan, har små smärtor i pungen & haft det sedan i förrgår (21/3). Misstänker inte pungvred då det ska tydligen gör j*vligt ont. Det gör knappt ont, det mest irriterande och är för blyg för att gå till en läkare. Så ska jag hålla ut nån dag till sen gå dit eller bara tvinga iväg mig?

• Svar på tråden Små smärtor i pungen
  • Anonym (Yttervägg)

Pungvred? Hur tänkte du ut det??

• Anonym (karl)

Pungvred finns, och gör tydligen alldles för jävla ont.

Jag råkade själv ut för en enorm jäkla smärta på vänster sida i pungen för något år sedan. Det gjorde så förbannat ont att jag knappt kunde röra mig. Jag läste på själv och insåg också att pungvred lär ganska allvarligt. Ringde snabbt sjukvårdsupplysningen. Hon upplkyste mig om att ifall det hade varit pungvred så hade jag inte talat i telefon. Så ont gör det.

Det jag hade råkat ut för visade sig efter ett läkarbesök vara bitestikelinflammation. Det gick över efter någon veckas sjukskrivning. Kommer inte ihåg om jag fick några tabletter mot det....

Ett tips är att svälja stoltheten och boka läkartid. Du vill inte riskera problem just där.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Yttervägg) skrev 2015-03-22 10:47:18 följande:

Pungvred? Hur tänkte du ut det??

hur jag tänkte? Jo det ska jag berätta, pungvred uppstår när ena eller båda pungkulorna vrider sig i pungen och stryper sig själva. Är du inte på ett sjukhus och opereras inom 3h så har du en pungkula mindre.
    Anonym (karl) skrev 2015-03-22 12:34:56 följande:

Pungvred finns, och gör tydligen alldles för jävla ont.

Jag råkade själv ut för en enorm jäkla smärta på vänster sida i pungen för något år sedan. Det gjorde så förbannat ont att jag knappt kunde röra mig. Jag läste på själv och insåg också att pungvred lär ganska allvarligt. Ringde snabbt sjukvårdsupplysningen. Hon upplkyste mig om att ifall det hade varit pungvred så hade jag inte talat i telefon. Så ont gör det.

Det jag hade råkat ut för visade sig efter ett läkarbesök vara bitestikelinflammation. Det gick över efter någon veckas sjukskrivning. Kommer inte ihåg om jag fick några tabletter mot det....

Ett tips är att svälja stoltheten och boka läkartid. Du vill inte riskera problem just där.

Jo men detta är inte en enorm smärta heller, alltså det känns knappt. Det är bara irriterande typ. Sen hjälper ju inte google så mycket då man alltid hittar det värsta som tex pungvred och testikel cancer.

• killen

De kan va vattenbrock eller sädesledarinfektion.

Mitt tips e de orolig kolla upp med din cårdcentral. Bättre o kolla en gång för mkt. O va e de o skämmas för.

• Anonym (Orolig)
    killen skrev 2015-03-22 13:38:35 följande:

De kan va vattenbrock eller sädesledarinfektion.

Mitt tips e de orolig kolla upp med din cårdcentral. Bättre o kolla en gång för mkt. O va e de o skämmas för.

Smärtan har dock flyttat sig från höger sida till vänster sida. Vad det är att skämmas över? Jadu om jag visste  det själv
  • killen

Va värre när man hade prostatainflamation och ett finger uppkört i arslet.

Bättre o kolla upp allt sånt så man inte sabbar familjelyckan

Svar på tråden Små smärtor i pungen