• Anonym (Sjuksköterska)

Sjuksköterska administrativa jobb

Hej! Jag jobbar som sjuksköterska och är sugen på mer administrativa arbetsuppgifter. Vad kan det finnas för jobb som innebär mer administrativt jobb och mindre spring ute på golvet?

• Svar på tråden Sjuksköterska administrativa jobb
  • Anonym (Petra)

Hej!

Jag tänker till exempel verksamhetschef?

• BCH52

Om du i te vill välja en ledarkarriär så finns alternativet vårdadministratör, eller som det också benämns, medicinsk sekreterare/ läkarsekreterare.

• Anonym (H)

Varför skulle man vilja bli läkarsekreterare när man är sjuksköterska?

• hejkatinka

Vårdutveckling. Forskningssköterska. Utveckla vårdprogram och rutiner. Utbildning av studenter och kollegor. Arbeta fackligt.

• Anonym (Sjuksköterska)

Tack för alla tips! Men det här med läkarsekreterare, det är ju nåt man måste utbilda sig till, det kan ju inte jag som sjuksköterska söka jobb som eller hur? Tänker ju mer på jobb som man kan ha utan att utbilda sig till nåt annat. ;)

Ledarjobb är visserligen intressant men på de ställen jag jobbat så har chefen jobbat länge som ssk innan, jag har bara jobbat i ett par år så det känns inte riktigt som jag har erfarenheten som cheferna har (även om det ibland varit riktiga stolpskott).

• Sweet Sofia
    BCH52 skrev 2015-03-22 12:49:17 följande:

Om du i te vill välja en ledarkarriär så finns alternativet vårdadministratör, eller som det också benämns, medicinsk sekreterare/ läkarsekreterare.

Då måste ju ts läsa en ny utbildning och då omskola sig... och det var väl inte det ts efterfrågade.

Administrativa yrken slm ssk är MAS i kommun (medivins ansvar i sjuksköterska), enhetschef, jobba som rådgivare på försäkringsbolag eller läkemedelsbolag, rekrytera på bemaningsföretag.
  • Anonym (Ssk)

Vårdcentral. Mycket administration!

• Anonym (Sjuksköterska)

Tack för tips! MAS känns jag för oerfaren för. Vårdcentral har jag absolut funderat på, men det finns inga lediga jobb inom VC här där jag bor för tillfället :)

• Evm

Jag har precis börjat på mottagning, det är väldigt mycket administrativt. Annars chefsjobb på sjukhus, som avdelningschef och gruppchef/biträdande avdelningschef.

Svar på tråden Sjuksköterska administrativa jobb