• Anonym (Anonym och lustande)

Hon har minskad lust..

Hej.

Så här ligger det till.
    Jag och min fru är fortfarande unga. Innan vi fick barn så, enligt mig, hade vi ett ganska aktivt sexliv. Nu på senaste tiden har min lust ökat och hennes minskat.

Jag förstår att det är inre stress över barn som är sjuka konstant och över att jag förlorade jobbet innan vintern. Jag har full förståelse för att inte inte känner någon vidare lust när man blir avbruten eller inte ens får chansen att komma till. Även så har hon lite taskig självkänsla över att hon inte har samma figur som när vi träffades. Hon ogillar sin mage.

Varför min lust har ökat, jag kan bara komma på en anledning som verkar stämma. Vi har nyligen börjat träna lite seriöst. 2-3 gånger i veckan, både hon och jag. Jag kan inte heller ljuga, hon ser väldigt bra ut i tighta träningskläder. 

Sista veckorna har jag tagit upp detta med henne och vi verkar vara på ungefär samma nivå. 

Hon vill nästan lika ofta som jag men det händer ofta att hon är för trött eller så är hon helt enkelt inte sugen. Jag kan tycka att som småbarns föräldrar bör man väl försöka ta chansen när man får den efter som det kommer så mycket annat i vägen.. Men jag har som sagt full förståelse för det.

Jag har sagt att jag, om vi får chansen, skulle kunna ha en mysig stund varje kväll, kanske till och med fler gånger än en. Hon förstår mig och jag henne, det går inte alltid och man har annat att göra, osv.. Men 1-2 dagars mellanrum tycker hon verkar bra, även jag. Dock till saken.. Hon är fortfarande inte så värst sugen när alla barn har somnat. 

Jag har faktiskt ägnat en tid på att läsa om saken. Jag tror det är så att hon känner sig lite osäker och osexig för sin mage. Jag förstår det, men det är inget jag har problem med, hon är vacker som hon är och jag älskar henne idag och imorgon.

Vitaminbrist kan ha ett finger med i spelet, därför köpte jag hem en burk med multivitamin och ett rör med Vitamin-C brus för det behöver vi ändå, utanför sexlivet. Vi tar vår dog dagligen nu och jag vet att det tar ett tag innan man kommer in i en bra balans.

Jag har kollat upp lite mat och liknande som har en ökande effekt. Lax, blåbär och vaniljstång är några av det jag hittat och försöker föra in det oftare i vardagen.

Hon är inte så pigg på att ta tabletter som ska boosta lusten, typ som L-Argiplex, men jag har läst att Rosenrot är bra mot stress, ökar uthållighet och är allmänt bra för en, läst att det är många som får en ökad lust av det och en pirrande känsla.

Det verkar hon vara okej med att ta, efter hon slutat amma, det är okej.
    Jag har även tagit på mig mer sysslor här hemma så att hon inte ska behöva ta så mycket och bli tröttare på kvällarna.

När vi väl kommer till skott så är vi inte tråkiga skulle jag säga, vi experimenterar lite, nya ställningar, olika platser.

Jag vet inte, det kanske är jag som är för kåt av mig, har en osund syn eller liknade. Jag försöker i alla fall...

Jag älskar henne för den hon är, i mina ögon är hon den rätta och behöver inte oroa sig över att jag kommer lämna henne eller vara otrogen och det vet hon om.

Har ni lite tips eller andra saker jag kan prova? Jag är öppen för förslag..

• Svar på tråden Hon har minskad lust..

Kan även tillägga att vi har en utmärkt relation i övrigt, vi är kärleksfulla, omtänksamma och älskar varandra väldigt mycket. Vi har snart varit tillsammans i tio år. Jag skrev unga, och med det menar jag fortfarande under trettio-strecket.

• Anonym (Visa)

Visar du henne att du faktiskt gillar henne med mage o allt, du skulle kunna pussa o "gosa" lite extra med den så att hon verkligen känner sig bekväm där? O att hon märker att du gillar hela hennes kropp så att säga.

Jag tycker att jag visar henne att jag älskar henne för den hon är och att hennes mage inte bekymrar mig det minsta. Hon är ganska kittlig så det blir inte så mycket smekningar över magen..

• Anonym (.)

Det där med lusten är en svår nöt att knäcka, speciellt med alla hormoner som spökar runt i kroppen hos våra damer låååångt efter en förlossning. Att ta mer ansvar hemma brukar ge god respons. Lite svårt att ge konkreta tips, men kanske introducera någon smygerotisk bok att läsa, typ 50 Shades. Kanske hitta någon HBO-serie om det funkar bättre. Filmer att se tillsammans. Inte porr, men kanske med lite naket i. 
    Svårt att tipsa. Det beror ju helt på vad hon går igång på.

• Anonym (Visa)

Det här med att du förorade jobbet innan vintern. Hon kanske känner en press inför eran gemensamma ekonomi?

Anonym (Visa) skrev 2015-03-23 12:25:09 följande:

Det här med att du förorade jobbet innan vintern. Hon kanske känner en press inför eran gemensamma ekonomi?

Jo visst, det vet jag. Men som det ser ut nu så blir det att studera lite i sommar för det finns inte mycket jobb här. Har en hel del undansparat så det kommer nog inte vara brist på pengar, men visst oroar man sig för sånt. Men det känns som om jag inte kan påverka det så mycket, inte just nu i alla fall.
    Linux1003 skrev 2015-03-23 12:31:23 följande:

Hur många barn har ni och hur ofta har ni sex per vecka?

Vi har två barn, den senaste är snart året.. Jag har fått lite mer "respons" denna veckan men annars har det varit 1 gång per vecka kanske. Ibland mer och ibland mindre. (oftast mindre än mer)
  • Anonym (tjejan)

Om ni har sex med 1-2 dagars mellanrum så har ni sex ofta tycker jag! Måste det bli ännu oftare än så? Du jobbar inte nu och är mer utvilad i kroppen vilket har gjort att du fått ökad sexlust, men hon har kanske inte samma situation? Om jag ska tala av egen erfarenhet så har jag svårt att hitta lust om jag inte har nån tid till att tänka på sex. Vid nattningen av barn är man helt fokuserad på dem och sen ska man slå om till att bli kåt - jag vet ju inte hur din fru är men för mig tar det lång tid att bli "in the mood", och på kvällen är jag ack så trött... Försök hitta bra tillfällen till sex men pressa henne inte!

Anonym (tjejan) skrev 2015-03-23 12:39:15 följande:

Om ni har sex med 1-2 dagars mellanrum så har ni sex ofta tycker jag! Måste det bli ännu oftare än så? Du jobbar inte nu och är mer utvilad i kroppen vilket har gjort att du fått ökad sexlust, men hon har kanske inte samma situation? Om jag ska tala av egen erfarenhet så har jag svårt att hitta lust om jag inte har nån tid till att tänka på sex. Vid nattningen av barn är man helt fokuserad på dem och sen ska man slå om till att bli kåt - jag vet ju inte hur din fru är men för mig tar det lång tid att bli "in the mood", och på kvällen är jag ack så trött... Försök hitta bra tillfällen till sex men pressa henne inte!

Målet är 1-2 dagars mellanrum, det var hon med på, men vi är inte där än på ett tag.

Jag har full förståelse för att hon är tröttare än jag och att det är barnen som kommer först. Vi har pratat om detta och förstår varandra men det har inte hänt mycket mer än det. Jag vill absolut inte pressa fram nått hon inte vill.
  • Anonym (Visa)

En annan anledning till att din lust har ökat kanske är att du har mer tid att "känna efter" nu, utan jobb o allt.

• Anonym (Jodåsåatte)

Man behöver ju inte alltid vara helt naken för att ha sex. Jag har tex ofta en bh eller linne på mig för att jag tycker att det är obekvämt och gör ont när brösten rör sig för mycket, så istället för att känna mig obekväm och hämmad av det så har jag något på mig. 

• Anonym (tjejan)
    Anonym (Anonym och lustande) skrev 2015-03-23 12:43:27 följande:
    Målet är 1-2 dagars mellanrum, det var hon med på, men vi är inte där än på ett tag.

Jag har full förståelse för att hon är tröttare än jag och att det är barnen som kommer först. Vi har pratat om detta och förstår varandra men det har inte hänt mycket mer än det. Jag vill absolut inte pressa fram nått hon inte vill.
    Vad bra att du har förståelse! För med alla dina små saker i vardagen som att köpa blåbär och sånt där så låter det litegrann som en press faktiskt... Det är ju faktiskt väldigt tufft med småbarn, och att då samtidigt behöva känna press på en att ha ett sexliv kan ta död på lusten helt. Ha inget mål att det ska ske varannan dag, det låter stressande! Det kan ta lååång tid innan lusten kommer om man inte får sova på natten och barnen är sjuka. Hoppas att ni turas om med det. Har du mer ork och mer sexlust får du väl runka tills din sambo fått mer lust.
  • Anonym (Man39)

Alltså...  du ha ett varierat bra sexliv en gång i veckan med experimenterande, nya ställningar och platser och småbarn samt att du är arbetslös - OCH DU KLAGAR!!

Ge dig...  vi har inte nerver över att höra mer. 

• Anonym (Visa)
    Anonym (Man39) skrev 2015-03-25 18:21:35 följande:

Alltså...  du ha ett varierat bra sexliv en gång i veckan med experimenterande, nya ställningar och platser och småbarn samt att du är arbetslös - OCH DU KLAGAR!!

Ge dig...  vi har inte nerver över att höra mer. 

Håller med om detta. Vara ung o vill ha allt liksom.
  • Anonym (Kvinna)

"Jag har även tagit på mig mer sysslor här hemma..." Men hallå! Du är arbetslös, då kan/ska du göra i stort sett allt därhemma

• Varför / Varför inte

Sorry, det kommer INTE att fixa sig senare....Läs 12 trådar i FL.

Ställ dina krav, få accept eller dumpa....

Jag vill inte vara elak, but that is the fact....act accordingly...

• Rosemary
    Anonym (tjejan) skrev 2015-03-23 15:23:13 följande:
    Vad bra att du har förståelse! För med alla dina små saker i vardagen som att köpa blåbär och sånt där så låter det litegrann som en press faktiskt... Det är ju faktiskt väldigt tufft med småbarn, och att då samtidigt behöva känna press på en att ha ett sexliv kan ta död på lusten helt. Ha inget mål att det ska ske varannan dag, det låter stressande! Det kan ta lååång tid innan lusten kommer om man inte får sova på natten och barnen är sjuka. Hoppas att ni turas om med det. Har du mer ork och mer sexlust får du väl runka tills din sambo fått mer lust.
    Anonym (Kvinna) skrev 2015-03-25 22:08:41 följande:

"Jag har även tagit på mig mer sysslor här hemma..." Men hallå! Du är arbetslös, då kan/ska du göra i stort sett allt därhemma

Håller med om det båda ovanstående säger.

TS, jag tror att du och din fru behöver förändra era roller hemma. När man får barn händer det saker i förhållandet, och ofta ramlar man in i mönster som man kanske inte riktigt har valt, det är lätt att "det bara blir så", att exempelvis kvinnan tar huvudansvaret för hem och barn. Du är arbetslös, har tid att träna, tänka på sex och fundera över din frus lust ? vad gör hon? Arbetar hon, plus att hon tränar två-tre gånger i veckan och tar det största ansvaret för hem och barn? Vem gör vad hemma hos er? Hur ser er vardag ut, bortsett från sexlivet?

Jag brukar i sådana här sammanhang tjata om att sexlivet hänger ihop med resten av livet, man måste få alltihop att fungera på ett bra sätt. Allt i ett förhållande är som en helhet, och tappar någon av parterna lusten så har det en orsak någonstans. 

Jag kan mycket väl tänka mig att din ökade lust har blivit en press på din fru. Sex och press funkar inte ihop, alla sorters krav är en effektiv lustdödare. För mig blir det i alla fall så, och jag gissar att många kvinnor (och män?) fungerar likadant. Känner jag att den andra parten hela tiden går omkring och väntar sig att jag ska få lust, att jag ska vilja, att jag ska uppfylla någonting hos honom, så förlorar sexet all sin magi och lockelse. Och det behöver inte handla om uttalat tjat, det räcker med fina vinkar eller att jag känner på mig hur läget är. Sådant där kan dessutom lätt bli en ond cirkel, så ni måste ta er ur den, och det gör ni genom att fokusera på annat än sexlivet: alltså fundera mer på ert förhållande i stort, hur det ser ut och vad ni kan förändra där.  
  • Anonym (njuter hon)

Njuter hon och får orgasm när ni har sex eller handlar allt om din njutning när ni har sex? Typ att det penetrerande samlaget är huvudnumret och din orgasm är målet?

Svar på tråden Hon har minskad lust..