• Malinn81

av nyfikenhet när slutar gravida jobba i butik innan bf?

Av ren nyfikenhet så undrar ja när andra gravida som jobbar i butik, slutar jobba innan beräknad förlossning

• Svar på tråden av nyfikenhet när slutar gravida jobba i butik innan bf?
  • KnytetsMamma

Ni som går hem så lång tid i förväg, har ni fått graviditetspenning eller tar ni ut föräldrapenning?

• LovyDovy
    KnytetsMamma skrev 2015-03-24 12:32:36 följande:

Ni som går hem så lång tid i förväg, har ni fått graviditetspenning eller tar ni ut föräldrapenning?

Jag ansökte om grav.penning då jag fick det förra graviditeten, men fick avslag så min BM bokade in mig hos läkaren som sjukskrev mig.
  • KnytetsMamma
    LovyDovy skrev 2015-03-24 12:35:28 följande:
    Jag ansökte om grav.penning då jag fick det förra graviditeten, men fick avslag så min BM bokade in mig hos läkaren som sjukskrev mig.
    Sjukskrev läkaren dig 100%? Har du mycket krämpor?
  • LovyDovy
    KnytetsMamma skrev 2015-03-24 12:45:05 följande:
    Sjukskrev läkaren dig 100%? Har du mycket krämpor?
    100% pga prematura värkar. Och bortser man från det så har jag foglossning från helvetet. Det hade jag aldrig med 1:an..
  • sojeal

jag jobbar i en skobutik och min chef gick hem förra veckan och ska ha i slutet av maj. Men hon fick gå tidigare pga att vi har en trappa ner på lagret som vi går i hela tiden + att vi jobbar själva en hel del. :)

• Malinn81

Hmm jag va hos läkare idag i han sjukskrev mig 50% pga foglosning. Jag har en praktik där jag vanligtvis inte har 40timmar i veckan.enligt de på min praktik blir det nu 20 timmar i veckan, alltså inte 50% nersatt. Om de ska va rätt ska de ju va halva antalet timmar var dag..vad anser ni att det blir? Jag får besked imorgon..

• Becca88

Precis du ska bara jobba 50% av arbetsdagen, man kan inte välja vilka dagar man ska jobba mindre, annars gör dom fel. Jag jobba i matbutik och sluta jobba i v 20 pga foglossning

• Malinn81

Hoppas att arbetsförmedlingen ser det mitt sätt då. I förra graviditet så gick jag hemma som arbetslös så då hade jag knappt några krämpor alls utan klippte gräset på vår jätte-gräsmatta varje vecka. Bar in 2 stora tunga pax garderober o de va enda gången jag fick riktigt ont av foglossningen men då hjälpte vila. Nu vaknar man ju med foglossningen så de är jättestor skillnad.. hoppas verkligen de låter mig praktisera halva arbetsdagarna som jag haft tidigare.

• FamiljenTokig

Jag sitter och väntar spänt på svar från försäkringskassan svar. tyvärr va jug så korkad när jag ansökte om föräldraledigt via jobbet, att jag bara ansökte 2 veckor innan bf. om jag få avslag från försäkringskassan så blir de tufft för mig.

jag är inom klädbutik och högtrycket börja kännas nu både med kunder och varor.
    Ni som har ansökt om graviditetspenning skrev ni specifik vikt på lyft?

Svar på tråden av nyfikenhet när slutar gravida jobba i butik innan bf?