• Sweetzei

Få bort muskler på armarna?

Hejhej, jag är en osäker 18-årig tjej som undrar ifall man på något sätt kan äta/träna så att man förbränner musklerna? Jag har alltid sedan jag var barn haft en normalstor mängd muskler på mina armar, och det syns tydligt om jag klär mig lätt. I och med att det bara är armarna och inte någon annanstans, så ser det maskulint ut.

Jag har aldrig gått på gym eller sport, jag gick på ridskola när jag var liten men slutade för några år sedan. Jag går ofta promenader och jag äter inte överdrivet mycket. Någon som har tips, råd eller erfarenhet? Finns det någon man kan gå till angående sånt här?

• Svar på tråden Få bort muskler på armarna?
  • sportpappa
    Är det verkligen muskler? Det låter inte som att du tränar dina muskler på armarna så det låter konstigt att du skulle ha särskilt stora muskler. Muskler blir mindre av att du inte använder dem.
    Eftersom du säger att du har en normalstor mängd muskler så låter det mer som att du har smala armar vilket gör att dina muskler syns mer. Det kanske är mer underhudsfett som behövs för att jämna ut armarna.
  • Sweetzei

Ja det är muskler, det kan man se. Och nej jag tränar aldrig dem. Det är sant att mer underhudsfett hade jämnat ut det, men jag vill helst inte lägga på mer fett än jag redan har, I och med att jag är kort (1.60) så syns det mycket mer. Det är därför jag undrar om det går att minska ner på armmusklerna utan att gömma dem bakom fett?

• K grrl

Skäms inte över dina armar, var stolt över dem istället. Det är många som önskar sig välformade armar, och för välformade armar behövs muskler.

Jag har själv ganska lätt för att bygga på armarna, vilket jag har tyckt har varit jättejobbigt, men nu är mina armar något jag faktiskt tycker väldigt mycket om att visa upp. Kolla på till exempel Sabina Dufberg, hon har skitsnygga och muskulösa armar. Det finns gott om andra exempel på sexiga och feminina kvinnor som har ordentligt med armmuskler (och andra muskler).

Mitt förslag är att du försöker bygga upp lite axlar istället för att tänka att du ska göra dina armar mindre.

• cirkusmusen

Det är skillnad på biffiga armmuskler och välformade, smala armar. Jag har svårt att tänka mig att dina armar är biffiga utan att du någonsin tränat de. Jag är själv väldigt smal och mina muskler syns tydligt på armarna. Men de är långt ifrån biffiga. Jag tror bara att du har fått en snedvriden bild på hur dina armar ser ut.

• LAHR

tror inte det är muskler utan armar med mindra underhudsfett samt att du har välsvarvade armar naturligt och det går knappast att rätta till, om du inte lägger på dig mycket mer hull. Du får nog stå ut och börja älska dina fina armar

Men seriöst det är skitsnyggt med svarvade armar ju!! =D tänk sen när du blir äldre då vill du ha dem kvar tro mig haha...

"you can do it you are a croft"
  • Hannibal

Det är fett du har, inte muskler

Svar på tråden Få bort muskler på armarna?