• Kwan

Öppnar eget under sjukskrivning

Hej!

Jag är utmatta och sjukskriven 25%. Men jag vill inte fortsätta jobba mer hos den arbetsgivare, det är lång histori vad som hänt men jag har lagd min kraft och själ i jobbet men vad jag få är ingenting . Jag har gråtit för den här jobbet. Jag vill säga upp mig omedelbart, jag vill inte sätta min fot på jobbet igen.

För sex månader sedan har jag idé att starta eget och efter det som har hänt mig så vill jag komma igång med eget så fort som möjligt .

Min fråga är kan jag öppna mitt företag under sjukskriven??

Tack för alla tråd .

• Svar på tråden Öppnar eget under sjukskrivning
  • Aniiee

Jo! Det kan du. Om du är sjukskriven 25% så får du absolut starta eget resterande 75%.

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Kwan

Tack Annii. pga. jag har ångest att tillbaka till mitt jobb. så kan/vill jag inte jobba under uppsägningstid. jag kommer sjukskriva mig heltid. 

• Aniiee
    Kwan skrev 2015-03-23 23:12:38 följande:

Tack Annii. pga. jag har ångest att tillbaka till mitt jobb. så kan/vill jag inte jobba under uppsägningstid. jag kommer sjukskriva mig heltid. 

Se om du kan ta tjänstledigt istället. 
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Ms H

Kolla upp vad som gäller för sjukpenning innan du tar några beslut.

Svar på tråden Öppnar eget under sjukskrivning