• Johan12345

Skapat sexpress?

Hej!

Jag ska försöka sammanfatta mig kort men hoppas någon annan varit i samma sits!

Jag bor förnärvarande med min tjej, vi har varit sambo i runt 4månader( tillsammans in1år )! Vårt förhållande överlag funkar väldigt bra, vi är inte 100% lika men vi pratar om allt och funkar trots detta väldigt bra!

Nu när man bott tillsammans ett tar har man också lärt känna mer av hennes personlighet och har insett att min flickvän har ett otroligt stort kontrollbehov, vilket har visats på flera sätt, oftast lyckas jag vände hennes tankespöken och får henne att inse att man inte alltid kan ha 100% kontroll eller så släpper vi något som kommer upp! Men nu har vi kommit till en punkt där jag inte riktigt vet hur jag ska bete mig!

Jag har en väldigt hög sexdrift och har väl själv insett att den ibland är lite för hög, ungefär som en tonåring om jag skulle få beskriva den själv!

Jag har också varit med fler än henne och vi har pratat om allt detta! Men nu har detta gjort att hon har fått en extrem sexpress!

Jag fattar själv att man måste släppa sexet för att hon ska få bort sina tankespöken. Men det har gått så långt att jag ibland inte får röra henne eller får en chans till att jävlas med henne för hon då direkt tror jag vill ligga! Så jag har försökt med det mesta kyssa henne intensivt för att sedan sluta! Men jag känner att jag inte kommer någonstans och får istället sämre självförtroende och känner mig vissa gånger inte älskad som jag brukade göra!

Vi har pratat om detta och hon säger själv att hon ska försöka skärpa sig. Sist vi hade sex började hon gråta för hon kände att hon inte var god nog för mig. Så jag förstår att hon har hamnat i en ond cirkel. Jobbiga för mig är bara att jag inte varit med om detta innan och har nu när det varit såhär lättare för att bli svartsjuk vilket jag själv hatar! Men har svårt för att känna mig bekräftat i dagens läge! Så självklart fattar jag också varför jag känner svartsjuka nu från ingenstans!

Men frågan är hur ska jag gå tillväga för att min tjej ska släppa sina tankar? ( kan tillägga att de gånger hon tar intiativet verkar problemen vara borta och att när vi pratat om detta har jag fått höra att jag aldrig försöker ). Men tillslut när man försöker och blir avvisad för det inte är rätt läge, så är det väldigt svårt att nå fram!

Hoppas att någon känner igen sig, och vill diskutera liknande saker eller komma med tips!

• Svar på tråden Skapat sexpress?
  • Fjäril kär

sluta lek med henne!  

Det sämsta du kan göra är att retas/jävlas med henne.   Raka puckar, ärlighet.  Mys med henne med kyssar och kel men det ska aldrig vara för att jävlas och för att hetsa henne för DET blir en enorm press på henne att hon måste ställa upp på sex.  

Skilj på mys i soffan och på att vilja ha sex.  För det är inte samma sak. Kommer aldrig bli och har aldrig varit. 

Det bästa du kan göra är att vänta in henne helt enkelt.  Det spelar ingen roll hur många du legat med före henne. Nu är det bara hon som räknas. Och du måste visa att hon är den enda i hela universum för henne. 

• Johan12345

När jag skrev retas menade jag självklart inget för att antyda på sex utan mer att ge lite kärlek sen sluta för att hon ska slippa tänka på att det ska leda till sex! Alltså precis som du skriver kyssar och kela vid soffan!

Så där gör jag precis som du själv skriver, men om man bara ska vänta in henne! Är det bättre att inte prata mer om det heller och bara låta det va?

• Fjäril kär

Det viktigaste är att hon förstår vad du menar och varför. Ha en öppen, rak och ärlig kommunikation. Avdramatisera det helt.

• Johan12345

Känner att vi har pratat om det en heldel men att vi inte kommit så långt där ifrån! Hon har bett mig att kyssa henne men avsluta det innan hon gör det för hon känner att det leder till sex annars! ( vi har olika uppväxter med olika mycket kärlek från föräldrarna (jag har jätte kärleksfull familj och hon har en inte alls kärleksfull ) så jag är van med mera kärlek!

Men jag har tänkt endel på detta och igår när vi skulle sova råkade jag komma åt hennes bröst men skulle röra axel och hon rycker ifrån sig direkt! Vilket får mig att tänka på att 1. Jag är placerad i ett vardagsfack där hon tar mig förgiven.

2. Hon trodde jag skulle börja försöka ha sex!

Anledningen till att jag tänker på "vardagsfacket" är för hon själv sagt att hon inte är van vid ha sex i sin vardag och därför skillnad mot när vi bara träffas en helg då och då och frågan är hur man kommer ut ur detta?

2. Tänker att jag fint ska förklara för henne att jag tycker vi tar en sexpaus med vi får gärna kela och vara nära till sex men så hon enkelt kan veta att det inte leder till sex, så hon kan släppa!

Vart tror du man hamnat?

• Fjäril kär

Jag tror att hon inte är van att ha ett sexuellt förhållande i vardagen. Sex på speciella tider och vid särskilda tillfällen har det varit hittills. Nu är ni sambo med allt vad det betyder och att då stoppa in sexlivet i vardagen mellan makaroner och räkningar kan vara jättesvårt för henne.

Att kelstunder innan ni var sambo ledde till sex gör att hon förmodligen känner en väldig press på att alltid vara tillgänglig.

Att du dessutom har hög sexdrift (högre än hennes?) gör nog att hon hamnar i ett automatiskt underläge. Hon hinner aldrig känna lust och hinner aldrig ta initiativet. För du är redan redo innan hon tänker tanken.

• Anonym (pär)

Låt henne få längta efter dig är mitt tips.

När ni inte bodde ihop såg sexlivet förmodligen lite annorlunda ut än det gör nu. Låt det få vara så också ett tag framöver.

Hon hade då sitt liv att leva och sexet med dig blev stunder hon ändå kunde längta efter. Eftersom hon fick chansen att just längta. Däremellan kunde hon slappna av.

Att vara sambo innebär ju inte att man måste ha sex ofta men det är ju lite nyhetens behag förstås.

Men fortsätt att låta sexstunderna vara speciella och låt henne få chansen att känna längtan och lust.

• Johan12345

Ja ni har rätt! Det är mycket nytt för henne och hon har sagt att hon inte är van vid det i vardagen! Men det blir fruktansvärt lätt för mig att tappa självförtroende vilket jag i grund och botten vet vad det beror på! Men det är svårt att komma ur tankemönstret för mig!

Blir att jag klandrar mig själv och inte känner att hon dras till mig! Vilket gör att jag enkelt kan störa mig på små saker som jag aldrig reagerat på innan! Har ni några tips på hur jag under denna period kan tänka för att slippa denna känslan? Jag vet att svartsjuka är ett problem hos sig själv och inte partner. Men pga av avisandet jag stött på har det sjunkit fruktansvärt mycket!

Jag är ju redo att hon ska få längta efter mig eftersom det är något jsg vill uppnå, men mer hjälp på vägen för min egna del?

• Johan12345

Kanske ska tillägga att hon gärna ringer mig 2gåmger om dagen, kanske med borde upphöra så hon får känna saknaden lite till?

• Mrs Okänd
    Johan12345 skrev 2015-03-24 13:07:32 följande:
    Kanske ska tillägga att hon gärna ringer mig 2gåmger om dagen, kanske med borde upphöra så hon får känna saknaden lite till?

Men det blir väl inte bättre av att ni inte pratar lite under dagen? Tror inte det handlar om att hon inte saknar dig.
  • Fjäril kär

Den goda Dr Phil sa en klok sak som du bör ta till dig av och tänka på: " ett bra sexliv är endast 10% av förhållandet, medans ett dåligt sexliv är 90% av förhållandet"

Alltså, låt inte sexet bli det enda som finns i förhållandet. Låt aldrig sex bli en handelsvara och något ni köpslår om. Sex är alltså inget mått på bekräftelse för någon av er.

• Johan12345

Fruktansvärt sant! Får bekräftelse på alla andra sätt, men har ju valt att se sex som en bekräftelse men ska släppa det! Har nog blivit en grej för mig och får släppa det! Tack för responsen!!

• Anonym (sex)

Säg till henne att du kommer inte ta inviter till sex förrän hon känner sig redo. Men säg också att du gärna vill ha närhet. Dvs en kram, en puss etc. Säg henne också att om hon vill  pussas och kramas och ligga sked i soffan så innebär det inte att du kommer ta det som en sexinvit. Ge varandra extremt tydliga signaler så slipper ni vara osäkra på varandra och hon kan känna sig mer avslappnad i din närhet.

Svar på tråden Skapat sexpress?