• Anonym (less)

Vakna först på födelsedag

Min sambo känns lite som ett barn när han fyller år, men jag låter honom hållas och uppvaktar i samma anda som när barnen fyller år.

I år blev han jättesur över att han fick vara vaken ensam i tre timmar innan resten av familjen gick upp! Han tyckte vi borde ha sjungit eller åtminstone väckt med frukost på sängen. Trots att jag specialbeställt hans favorittårta och köpt presenter så var han ändå grinig över det faktum att vi sov längre än honom och det gnäller han ännu om tre dagar senare.

Är det verkligen så viktig att bli väckt? Han är morgonpigg och jag vaknar när barnen väcker mig vid sjutiden.

• Svar på tråden Vakna först på födelsedag
  • Påven Johanna
    Anonym (less) skrev 2015-03-24 17:08:11 följande:

Min sambo känns lite som ett barn när han fyller år, men jag låter honom hållas och uppvaktar i samma anda som när barnen fyller år.

I år blev han jättesur över att han fick vara vaken ensam i tre timmar innan resten av familjen gick upp! Han tyckte vi borde ha sjungit eller åtminstone väckt med frukost på sängen. Trots att jag specialbeställt hans favorittårta och köpt presenter så var han ändå grinig över det faktum att vi sov längre än honom och det gnäller han ännu om tre dagar senare.

Är det verkligen så viktig att bli väckt? Han är morgonpigg och jag vaknar när barnen väcker mig vid sjutiden.

Gick han upp klockan 04.00 alltså? I det fallet hade han fått finna sig i att vara ensam vaken om han varit min man - födelsedag eller inte.
  • Anonym (wrhxj)

Vilken barnrumpa. Det är väl inget att sura för, han gick tårta paket och uppvaktning. Ska hela världen stanna upp för att han fyller år!? Gör han samma för dig?

• Anonym (less)

Japp, han brukar gå upp vid fyratiden, då "kan han inte sova längre"..

• Påven Johanna
    Anonym (less) skrev 2015-03-24 17:31:29 följande:

Japp, han brukar gå upp vid fyratiden, då "kan han inte sova längre"..

Vid den tiden får man sköta sig själv. Hälsa honom det från mig. 
  • Anonym (less)

Och ja han väcker mig.. Men han vaknar ju också tidigare.

• Loriyana

LOL! Han låter som en grinig liten småunge.

• Anonym (less)
    Frontline skrev 2015-03-24 17:45:53 följande:

Fyllde din sambo 10 år?

Kan nästan tro det.. 35..
  • nozpa

Trodde att han vaknat runt 8-9 och ni sovit till lunch ungefär. Men nej, innan 7 får man minsann roa sig själv om man måste upp. Han kunde ju klivit upp och sedan gått och lagt sig igen om det var frukost på sängen han ville ha.

• Anonym (less)

Han har fått frukost på sängen tidigare, men det var innan han började gå upp så tidigt.

• Topcom

Hahaha han låter som 5 och inte 35. De flesta växer ju ifrån sånt vid vuxen ålder men han verkar ha stannat i utvecklingen tyvärr..

• ggjkufxv

Du skulle gett honom vad man brukar ge småbarn som vaknar så tidigt och vill ha mat, en flaska välling.

• Anonym (less)
    ggjkufxv skrev 2015-03-24 19:40:48 följande:

Du skulle gett honom vad man brukar ge småbarn som vaknar så tidigt och vill ha mat, en flaska välling.

ASG!
  • nozpa
    Topcom skrev 2015-03-24 18:49:19 följande:

Hahaha han låter som 5 och inte 35. De flesta växer ju ifrån sånt vid vuxen ålder men han verkar ha stannat i utvecklingen tyvärr..

Jag gillar också den delen med frukost på sängen, paket och helst sång också när jag fyller år.
    Men om jag nu vaknar först så buffar jag väl upp min man ist för att kliva upp och sedan tjura om det.
    Hoppas aldrig jag växer ifrån det. :)
  • Anonym (less)
    nozpa skrev 2015-03-24 21:25:50 följande:

Jag gillar också den delen med frukost på sängen, paket och helst sång också när jag fyller år.

Men om jag nu vaknar först så buffar jag väl upp min man ist för att kliva upp och sedan tjura om det.

Hoppas aldrig jag växer ifrån det. :)

Men du kan väl inte tycka att det är rimligt att behöva gå upp innan fyra för det?
  • nozpa
    Anonym (less) skrev 2015-03-24 21:30:50 följande:
    Men du kan väl inte tycka att det är rimligt att behöva gå upp innan fyra för det?
    Nej? Det har jag inte heller skrivit. Läs mitt inlägg till dig. #9 
    Detta som du citerar nu var ett svar till en annan i tråden angående att växa ifrån sånt vid vuxen ålder. Antog att personen syftade till hela firandet på morgonen.
  • Anonym (B)

Jag tycker det är jättemysigt att bli uppvaktad på morgonen, men om jag skulle vakna före uppvaktaren skulle jag göra som jag gjorde när jag var barn - låtsas sova.

Ofta vaknade jag tidigt just för att det var min födelsedag och kunde sätta mig vid min dator nån timme tills jag hörde att familjen var på väg - då släckte jag skärmen och hoppade ner i sängen och låtsades att de väckte mig när de kom insjungandes. =)

Svar på tråden Vakna först på födelsedag