• kajsaemma

Låsning i ryggen

Har haft problem med ryggen sedan ett halvår tillbaka. Besökte först en massör som fick upp låsningen men efter några dagar var den tillbaka, besökte då en kiropraktor, blev inte heller bra. Kontaktade vårdcentralen, då jag hade fått en inflammation i muskeln längs ryggraden. Jag har träffat en sjukgymnast 3 gånger, har fått träningsprogram som inte hjälper och nu vet inte sjukgymnasten vad han ska göra med min rygg, han sitter som ett frågetecken och kan inte känna något konstigt i ryggen. Besökte en kiropraktor igen som konstaterade två låsningar, fick upp dom men några dagar senare blev det en låsning igen. Jag går och bär runt på en 8 månaders bebis på dagarna så det är tyvärr svårt att vila ryggen :/
    Jag känner inget hopp längre att detta kommer bli bra och jag har inte råd att besöka en kiropraktor varje vecka.. Och sjukgymnasten sitter som sagt som ett frågetecken. Har bett om att få träffa en läkare men de på vtc säger att sjukgymnaster är bättre på ryggar.
    Vad ska jag göra? Nån annan som har problem med att ryggen låser sig? Nån som har nått tips?

• Svar på tråden Låsning i ryggen
  • Ful Anka

Voltarén på tub tar bort ALL ryggont. Smörj in området på ryggen där du har smärtan och sen är du helt återställd på ett par dagar.

This is my life and I don't care
  • kajsaemma
    Ful Anka skrev 2015-03-25 08:30:36 följande:

Voltarén på tub tar bort ALL ryggont. Smörj in området på ryggen där du har smärtan och sen är du helt återställd på ett par dagar.

This is my life and I don't care
    Jag prövade det i början då jag hade ont, dock bara i typ 2 dagar, hjälpte ingenting. Ska pröva igen!
  • kajsaemma

Jag har nu prövat voltaren gel morgon och kväll, hjälper ingenting!

Nu är det riktigt illa, jag bakade just och bara att göra det tog väldigt hårt på ryggen. Vad ska jag göra, nån som har nått tips?

• K grrl

Ja, jag har problem med låsningar från bäckenet upp till nacken. I mitt fall beror det på bäckenrotation och att jag har lite för mycket rörlighet.

Vad som hjälpt mig:

- jag går till en terapeut (som manipulerar och masserar) var sjätte-åttonde vecka. Ibland kan jag behöva ta ut en akut låsning i bröstryggen, har då ett par vänner som kan göra detta.

- styrketräning. Konsekvent under lång tid, av hela kroppen. Det dröjde närmare ett år innan min terapeut sade att hon upplevde skillnad.

• K grrl

Eftersom du så kyligt fått barn tycker jag att du kan kolla upp om bäckenrotation.

Svar på tråden Låsning i ryggen