Virus iPhone?
Det dök upp en ruta "ett virus upptäckt, tryck ok" när jag surfade med min iPhone. Hur kollar jag om jag har virus? Jag tryckte aldrig ok, tyckte det lät skumt.
Det dök upp en ruta "ett virus upptäckt, tryck ok" när jag surfade med min iPhone. Hur kollar jag om jag har virus? Jag tryckte aldrig ok, tyckte det lät skumt.
Någon?
Det är inget du behöver bry dig om och det går inte att skanna en iPhone för virus.
Den risk som finns med iPhone är att du installerar en app som gör något som du inte vill. Det är så kallad malware. Låt helt enkelt bli att installera appar du inte litar på.
Möjligtvis om du har en jailbreakad iPhone så kan det finnas en del risker.
Tack! Så jag behöver inte vara försiktig med att tex gå in på bank-sidor och så nu via telefonen tror du?
Varför kommer sådana virus-meddelande upp?
Hjälp någon, blir så nervös.
Ingen?
Apple granskar nog noga sin appar! Finns inget virus i apparna! Ja om du inte har jailbrakat då för Då låser man upp säkerheten Apple har skapat i iOS! Android däremot granskar inte sina appar som släps! Så där kan man få virus!
Det kan ju ha varit en vanlig "pop up" jobbig reklam helt enkelt... Får upp såna i webbläsaren jämt. Inget att bry sig om
Jag har inte tagit ner någon okänd app och bara genom AppStore. Däremot kollat videoklipp på nätet, kan det vara någon fara?
Notisen om virus kanske var ett virus som skulle laddats ner om jag tryckt ok?
Notisen om virus kanske var ett virus som skulle laddats ner om jag tryckt ok?
Ok, tack för hjälpen:)