• Anonym (getingen)

Tjejer, är ni smyg-bi?

Jag vet några tjejer på datesajter som är bisexuella, men som anger sig vara hetero.
    Det gick mig att fundera över om mörkertalet är stort?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjejer, är ni smyg-bi?
  • Anonym (getingen)
    Rainbow gg skrev 2015-03-25 09:42:48 följande:

De kanske bara hellre vill träffa en man just nu? Varför bryr du dig?

Ja, kanske det? Är bara nyfiken.
  • Anonym (getingen)
    Fjäril kär skrev 2015-03-25 09:59:41 följande:

För att det kanske inte är viktigt att placera sig i ett särskilt fack?

Fast uppger man sig vara hetero så placerar man sig i ett fack?
  • Anonym (Både och)

Kanske för att olika personer definierar det olika. Vad innebär hetero/bi och vad är kraven för att uppfylla dessa? Jag anser mig vara heterosexuell pga att jag bara är intresserad av att leva med män men jag tänder på tjejer och har gärna sex med dem. Så beroende på vad du frågar om är jag nog både och.

• Anonym (getingen)
    Anonym (Både och) skrev 2015-03-25 10:39:28 följande:

Kanske för att olika personer definierar det olika. Vad innebär hetero/bi och vad är kraven för att uppfylla dessa? Jag anser mig vara heterosexuell pga att jag bara är intresserad av att leva med män men jag tänder på tjejer och har gärna sex med dem. Så beroende på vad du frågar om är jag nog både och.

Jag känner igen mig där.
  • Anonym (Lena)

På dejtsidor kan jag förstå att man sätter sig själv som hetero. Av erfarenhet vet jag att en bisexuell status ofta resulterar i skamliga förslag om trekanter och oseriösa relationer... Drömscenario för många män. Man blir inte tagen på allvar helt enkelt.

• Anonym (hetero)
    Anonym (Både och) skrev 2015-03-25 10:39:28 följande:

Så varför vill du bara leva med män om det är tjejer du tänder på och vill ha sex med? För att uppfylla samhällets förväntningar och bevara hedern? För att män känns tryggare? För att män är okomplicerade? 

Intressant att 61% av tjejerna som svarat här uppger sig vara smyg-bi. Stämmer hyfsat väl överens med andra undersökningar där varannan kvinna säger sig fantisera om sex med en annan kvinna.

• Kajsa3001

Klart både och! Jag känner mig väldigt heterosexuell när jag är med en man. Men jag kan hade väldigt mysigt och mycket bra sex med en kvinna. det beror  nog på vem man träffar klart smyg-bi eller kanske bi...
    Puss på er!Cool

• Anonym (hetero)

Ännu intressantare är att endast 23% av 30 röstande, inte ens var fjärde kvinna, avfärdar att hon skulle vara smyg-bi. Heterosexuella kvinnor är en minoritetsgrupp.

• Anonym (M)

Visst är jag det! Eller rätt många kan lista ut det genom att iaktta mig, så så värst smyg är jag nog inte, bara inte ute officiellt för alla i omgivningen, bara vissa.

• Anonym (Bibbi)

Svarade jajjamän. Och vill påpeka att jag vet att mörkertalet är stort. Men samtidigt vill jag påpeka att vi är måååånga som inte har minsta önskan att deklararera någon etikett för omvärlden. Själv är jag gärna garderobsbi och träffar gärna andra som jag (inte så knepigt att känna igen varandra som man kan tro om nu nån vill göra sig lustig över tvåvägs-anonymitet), men vill även gärna ha min pojkvän (som accepterar att jag är bi, han vet om det )

Passar på att fråga om någon vill jämföra erfarenheter (tänker inte på sexuella sådana utan upplevelsen att vara frivilligt smygbi), och vill maila lite om det? Anonymt förstås

Svar på tråden Tjejer, är ni smyg-bi?