• emijon

Lock för örat? Vaxpropp?

Jag har sen natten till tisdag haft massa sus i höger öra. Har trott att min tinnitus blivit värre, men nu har jag förstått att det måste vara något annat eller iallafall något mer som är problemet.
    - Hör nästan inget
    - Slår jag mot örat kan det liksom plinga. 
    - Om jag håller för näsan och blåser med munnen stängd kommer det knappt ut någon luft alls.

Är det en vaxpropp jag har, eller skulle det kunna vara något annat? Har aldrig haft såna här bekymmer så jag har ingen aning.
    Är det Revaxör som man ska använda i så fall?

Är trött på eländet nu så är väldigt tacksam för svar! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-25 16:53
    Har också märkt nu att det typ "smäller" i örat när jag tuggar något som är hårt...men det gör inte ont
  • Svar på tråden Lock för örat? Vaxpropp?
  • Jag är bara jag

Japp,haft så 2 ggr. Första gången tappade jag hörseln helt på det örat. Båda gångerna behövde jag spolas på V.c däremot,funkade inte med bara revaxör hemma.

• Venne

Testa revaxör först ett par ggr. Annars läkarbesök.

• Lonlely Wolf

Ring till vårdcentralen och be att få det spolat. Inte bra att pröva själv med Revaxör för det kan gör mer skada än nytta. Jag har spolat en gång och det var inget obehagligt som jag trodde bara skönt att få hörseln tillbaka.

• emijon

Det var ingen vaxpropp och hörselkontrollen gav inga större avvikelser...jag hör ju sämre - skit också. Hörde många ljud på kontrollen, men de hörs väldig svagt på höger öra

Svar på tråden Lock för örat? Vaxpropp?