Vikt och abilify
Hej! Någon här som gått upp i vikt av abilify? Ska vara viktneutral enligt min doktor.
Hej! Någon här som gått upp i vikt av abilify? Ska vara viktneutral enligt min doktor.
Jag har tvärtom hört att man ofta går ner av Abilify. Jag har käkat dem något år nu och det har inte hänt något alls med vikten. Det är väl mer Zyprexa och liknande som man går upp av.
Ja, återstår att se. Vill prova, har provat så mycket som inte fungerat. Precis börjat också, så svårt att säga något ännu.
Jag är ätstörd så jag är livrädd att gå upp.
Äter Abilify och vikten står still:)
Vill du gå ner ska du be och få Topimax
Har också abilify, ingen viktuppgång.
Har faktiskt gått ner 1 kg på några dagar, märker lite sämre aptit. Är överviktig så vill gå ner i vikt. Tänker på vad jag äter och försöker ta raska promenader några dagar i veckan, klarar inte varje dag ännu.
Topimax, verkar ha väldigt mycket biverkningar och jag har inte epilepsi. Har gjort EEG som visade epileptiform aktivitet, inga anfall. Vet inte vad det innebär och inget jag medicineras för. Äter ju antidepressiva, ångestdämpande och denna abilify.
Blev tokig ikon, bortse från den!
Topimax är stämningsstabiliserande oxå.
Har du bipolär kan du äta den.
Kom att tänka på en sak. Ni vet att ni har rätt till gratis tandvård med Abilify va? Landstinget går inte ut med det, man måste veta det själv, men om man ringer så får man det.
Vad snällt att du berättar det. Var hittar jag den infon???
Vad snällt att du berättar det. Var hittar jag den infon???
Då ska jag ta det med min läkare imorron.
Är det bra annars?
Länge sedan...
Såg dej i Åby sist tror jag
Då ska jag ta det med min läkare imorron.
Är det bra annars?
Länge sedan...
Såg dej i Åby sist tror jag
Vad intressant! Jag började precis med abilify :)