• Anonym (Hej)

Någon som har en partner som inte är snygg?

Min sambo är inte direkt snygg, han har ett väldigt speciellt utseende. Men hans personlighet och den han är väger upp allt! I mina ögon så blir han världens vackraste, pga hur han är. Och att jag tänder på honom är (tyvärr) inte pga hans utseende utan pga den han är. Jag är alltså inte bitter över att han inte är en snygging. Det jag däremot är bitter över är hur jag alltid får höra att jag är alldeles för snygg för honom. Nu låter det som att jag bara vill skryta vilket inte är fallet, jag mår faktiskt dåligt över att behöva höra sånt om mannen jag älskar! Jag är väl en typiskt snygging eller vad man säger, och då är det plötsligt helt konstigt att min partner inte är det? Men han har ju världens finaste insida ju! Det tycker jag är viktigast. Tillsammans har vi ju fått två underbara barn! Någon annan som lever ihop med någon som kanske inte är världens snyggaste?

För övrigt så är han inte ful, tycker inte jag jag!

• Svar på tråden Någon som har en partner som inte är snygg?
  • Anonym (Jag)

Min fru har en man som kanske inte är snyggast i stan. ha ha ha

Hon själv är en 10:a

• Anonym (Sedlmayr Karl)
    Anonym (Jag) skrev 2015-03-26 08:46:01 följande:

Min fru har en man som kanske inte är snyggast i stan. ha ha ha

Hon själv är en 10:a

Hi, hi, hi..............samma här. 
  • Anonym (Sedlmayr Karl)

TS, börjar du undra nu om inte du är alldeles för snygg för honom? Varför? För att dina vänner säger så?
    Vet du TS, det finns ett påstående inom psykologin. Den som hävdar ...... TRO MIG är definitivt den som ljuger. Du hävdar att du inte tänker skryta med ditt utseende, fast dina vänner berättar ju att du är så snygg....................
    Följa ditt hjärta TS. Du har ju valt honom någon gång trots att han inte ser ut som någon Hollywood stjärna. Måste ju finnas någon anledning till detta.

• tankfull

Min mormor brukade säga: Om alla män såg ut som Yassir Arafat så skulle jorden inte vara överbefolkad!
    Men skönheten ligger i betraktarens öga och det är insidan som räknas och allt sånt där. Jag har fallit för snyggingar men önskar mer än allt annat att nu hitta en man som jag kan prata med! Om jag sen vill kyssa honom är det ju förstås en fördel.

• Retrogade

När jag träffade mitt ex så hade jag noll intresse för honom från början. Han va en nörd. Nu tänker jag vara ärlig o säga att han såg töntig ut. Han va ganska tjock o va inte direkt snygg. Det va så jag såg på honom från början, hemskt nog.

Efter ett tag upptäckte jag hans personlighet o alla hans positiva sidor. Jag föll handlöst för honom! Pga hans vackra personlighet o fantastiska sätt att vara på, gjorde honom till den finaste människa jag någonsin träffat ? Allt med honom blev plötsligt så fint. Hans icke så tilldragande utseende blev helt annorlunda. Jag tyckte att han va jävligt attraktiv!

Han har många gånger sagt att han inte kunnat förstå hur "nån som jag" ville ha honom.

Men det sitter trots allt inte på utsidan. Det sitter i hjärtat! Nu e mitt ex betydligt smalare, bättre klädsmak o e mer attraktiv än någonsin. Men trots det så älskade jag honom precis lika mycket förr som nu..

Summan av kardemumman e att det inte inte finns nån regel att snyggingar måste va tillsammans med nån som e lika snygg som dom själva. Har dom inget fint hjärta så kan dom va hur snygga dom vill. Det hjälper liksom inte. Ett fint hjärta slår allt :)

• Kereza

Det här med att man skulle vara "för snygg" för sin partner finns bara om man man ser sin partner som en trofé som ska visas upp.

För om man ÄR kär OCH tänder på människan, då är det ENDA fallet där dens utseende spelar i roll just i fråga om vad omgivningen tycker.

Och om man bryr sig så jävla mycket om omgivningen att man baserar sin kärlek på dem...då är man inte så jävla snygg själv.

Faktiskt så är man rejält patetisk då.

Liksom, vad är en partner? En märkesväska som polarna ska avunds en?!

Urk. Nej, säg åt dina "kompisar" att de är ytliga miffon och gå hem och var lycklig - när ni fyller 80 så kommer det inte räknas ändåså :) 

• AnnaZL

Jag är inte så snygg, men min partner ser ut som en fotomodell. Han har inte klagat.

• Anonym (Tvåa)

Jag är en tvåa kanske. Jag ÄR ganska ful!

Min partner är 8,5 ungefär. Hon var en stark nia när vi träffades.

• AnnaZL
    Anonym (Tvåa) skrev 2015-03-26 17:00:16 följande:

Jag är en tvåa kanske. Jag ÄR ganska ful!

Min partner är 8,5 ungefär. Hon var en stark nia när vi träffades.

Skulle vara intressant att veta vad den halvpoäng som försvann bestod av.
  • Anonym (Sedlmayr Karl)
    Kereza skrev 2015-03-26 16:56:33 följande:

Det här med att man skulle vara "för snygg" för sin partner finns bara om man man ser sin partner som en trofé som ska visas upp.

För om man ÄR kär OCH tänder på människan, då är det ENDA fallet där dens utseende spelar i roll just i fråga om vad omgivningen tycker.

Och om man bryr sig så jävla mycket om omgivningen att man baserar sin kärlek på dem...då är man inte så jävla snygg själv.

Faktiskt så är man rejält patetisk då.

Liksom, vad är en partner? En märkesväska som polarna ska avunds en?!

Urk. Nej, säg åt dina "kompisar" att de är ytliga miffon och gå hem och var lycklig - när ni fyller 80 så kommer det inte räknas ändåså :) 

• Anonym (Tvåa)
    AnnaZL skrev 2015-03-27 08:09:23 följande:

Skulle vara intressant att veta vad den halvpoäng som försvann bestod av.

Hon är fortfarabnde snygg!

Den snyggaste jag haft och snyggare än mina kompisars äkta hälfter är hon, men förutom 5 år och tio kilo så består egentligen den tappade halvpoängen av hennes personlighet som jag lärt känna under de här åren.
  • Anonym (Söt)

Under hela min ungdom föll jag för töntar. Vissa så ok ut andra inte. Tyvärr var ingen intresserad av mig. Antagligen för att det inte fanns i deras värld att någon kunde vara det. Jag är inte en snygging men jag är söt. Så där docksöt liksom. Lockigt blont tjockt hår, näpna drag och späd kropp. Sedan träffa jag min man. Många tycker han ser bra ut. Men det var inte det jag föll för utan insidan. Vi matchar har ofta fått höra även om han inte är näpen. jag att det är synd att ingen av de mindre snygga ville titta på mig.

Svar på tråden Någon som har en partner som inte är snygg?