• helvetesjävlaskit

vad fan ska jag göra?

Jag och min kille har varit tillsammans i snart 2 år. Vi har flyttat ihop och förlovat oss och hela baletten. 
    Men sista tiden är det bara bråk som gäller. Han tycker att vi ligger för lite, varannan dag räcker absolut inte. Så trots att jag är trött känner jag att jag måste ligga med honom, vilket gör att man egentligen inte är sugen och det tar lång tid för mig att komma igång. För när det är sex så ska det vara pang på rödbetan på en gång. När vi är hemma så istället för att ge mig en kram när vi kommer hem från jobbet så tar han mig mellan benen och ska tro att "Å nu blev jag pågång"  Vilket bara känns förnedrande för mig och säger jag nej sluta. Så säger han bara att jag aldrig vill ligga. Ligga blir mer och mer som en plikt för mig och prestation för att det tar ett tag innan jag kommer igång.
    Är det inte bråk om sexet så bråkar vi om att han tycker att jag börjar bli för tjock. Jag går och tränar flera gånger i veckan, men då blir han besviken att jag inte är hemma när han kommer hem från jobbet för att maten inte står på bordet när han kommer hem. 
    Han säger att jag inte har några intressen. Vilket jag har. Nä men  då är det inte intressen som intresserar honom så då gills det inte. 
    En kväll när vi hade bråkat om dom vanliga sakerna så frågade han om jag tappat intresset för honom. Jag visste inte vad jag skulle svara för ärligt vet jag inte. Vi har fantastiska stunder där vi kan sitta och asgarva och allt är topp, men så kommer dom här stunderna bara med bråk. 
    Jag svarade med tystnad och han svarade på sin egna fråga. 
    "för om du gör slut så åker jag in i en bergvägg med motorcykeln och tar livet av mig. För gör du slut så har jag ingenstans att bo och då skiter det sig med jobbet också"
    Vad fan ska jag göra? 

• Svar på tråden vad fan ska jag göra?
  • Mrs Okänd

Ojojoj...du måste sätta ner foten annars kommer det sluta illa. Han tror ju att han kan behandla dig hur illa som helst. Förstår att du inte vill ha sex med honom.

• Anonym (Gört!)

Gör slut! Han är en vuxen människa och han är inte ditt ansvar, att han ens hotar dig med att ta livet av sig om du gör slut säger väl allt. Han bryr sig inte om dig? Han bryr sig om sig själv och att hans liv då blir jobbigt. Jag har vart där, jag gjorde slut och jag slogs mot skuldkänslor i veckor och var rädd att någon skulle ringa och säga att han försökt ta livet av sig.. Men vet du vad, månaderna gick, år gick och visst fan lever han och har gått vidare med sitt liv. Vi båda är lyckliga idag, med andra respektive!

• Anonym (Jason)

Ojojoj, här ringer alla varningsklockor på en gång! Detta är verkligen inte okej! Lämna så fort du kan säger jag! Den här killen kommer succesivt att ta större och större kontroll över vad du ska och får göra, utan att ta hänsyn till vad du vill och han kommer ALDRIG att släppa kontrollen över dig som hans privata egendom. Han kommer att manipulera och skuldbelägga dig för sin dåliga självkänsla och sitt dåliga självförtroende tills du sitter fast i en rävsax. Vet inte hur gamla ni är och om han har någon före detta flickvän du kan kolla med, men sannolikt har han kört samma taktik tidigare. Det här är typen som ger oss riktiga män dåligt rykte!

• Anonym (zZz)

Ni vart ihop snabbt och nu inser båda två vilka ni egentligen är. Eller du har gjort det en längre tid och ställt upp på saker du inte vill. Bättre att då ta ett uppehåll innan du blir gravid. Han ska inte ta dig för givet, utan ta eget ansvar att skaffa bostad och jobb och han kan få all hjälp av olika myndigheter. Är han verkligen en ansvarsfull pappa till dina framtida barn?

• helvetesjävlaskit

Tack för peppande svar!
    Vi har känt varandra i ca 13 år och kommer från samma by och har många gemensamma vänner. 
    Hade en vän till mig berättat om dom här problemen för mig hade jag jag gett samma råd som ni har. Gör slut! Men nu när det gäller en själv så blir det en mer knivig situation. 
    Eftersom jag känner hans ex sen tidigare då vi har varit i samma kompisgäng hela tiden så har det sett ut som om det mest varit tjejerna det har varit fel på. 
    Det här med barn att vi inte har några är för att han inte vill ha några. Egentligen så är det också en varningsklocka då jag tycker att det är nästa steg i livet och vi blir knappast yngre. 
    Jag ska prata med honom när han kommer hem. Dags att slå näven i bordet. 

• Anonym (Gör slut!)

Låter som han är en barnslig kille med taskig självkänsla.
    Gissar på att ni ej är så gamla, han MAX 25

Att hota dig med självmord om du gör slut bådar ej heller bra.

Tyder på kontrollbehov och annat som du ej kommer må bra av i framtiden.
    Gör slut, han kommer ej ta livet av sig, han kommer snarare växa av det och lära sig att ta motgångar.
    Att bete sig som han gör tyder på empatibrister, att vara grälsjuk och ej nöjd med massa saker och kritisera dig är tydliga varningstecken.
    Det kan vara gränsfall för att ett slag kommer....

• helvetesjävlaskit

Det jag stör mig på med självmordet är för att han tycker att det blir så synd om honom för då kanske han inte kan behålla det drömjobb som han nu har. Inte för att han mister mig utan för att han mister jobbet och den bostad som jag äger.

• Ramborg

Hade min man tagit mig mellan benen sådär hade det inte blivit mer ligga den veckan. Fy så avtändande.

Du har rätt TS, dags att sätta gränser!

42.
  • Anonym (Gör slut!)
    helvetesjävlaskit skrev 2015-03-26 11:06:05 följande:

Det jag stör mig på med självmordet är för att han tycker att det blir så synd om honom för då kanske han inte kan behålla det drömjobb som han nu har. Inte för att han mister mig utan för att han mister jobbet och den bostad som jag äger.

Är han 35, trodde jag ej.
    Varför skulle han ej kunna behålla sitt drömjobb?
    Han får väl skaffa sig en egen bostad!

Du skall tänka på vad du mår bra av, och uppenbart är det ej erat förhållande.
    Läs vad du själv skriver, hur respektlöst han behandlar dig.
    Finns väl inget att tveka på!
     Och du hade själv rått en annan människa att göra slut om den beskrev det du gör.

Så varför skulle du ej göra det?
     För att han förlorar sitt jobb eftersom han ej är karl nog att fixa en egen bostad?
    Äger du det ända huset inom 5 mil som är ett godkännt pendelavstånd?

Låter som sagt som du är ihop med ett barn, inte en 35 åring!
  • Anonym (zZz)

Ni får sätta er ner och prata om vilka framtidsmål ni har och om ni jobbar mot samma mål. Kan ingen av er kompromissa och ni verkligen inte vill flytta isär, så får ni ta fundera på parterapi. 

• traveler

Ja en sak är säker sådär ska inte ett förhållande vara. Det måste redas ut ögona böj. Klarar ni inte av att lösa det själva så ta hjälp av någon.

• StarDuzt

Till att börja med så är Ni Non-Compaltible så det är bara att dumpa

Är han pålitlig - i så fall kör han ihjäl sig med mcn o du slipper ha
    en stalker efter dig - men jag tror att han bara är en snackballe
    in denna del o ljuger osv - det är många som förlorat bostäder
    o klarar sig ändå. Rumänska Tiggarna bor gratis o sparar o
    skickar hem massor med pengar - så det kan han också göra
    f f a nu när det blir varmare.

Vad är drömjobbet?

Vill du ha barn - ytterligare skäl att dumpa - du kan ju inte
    vänta till närmare 40 o ta första bästa som pappa som du
    typ känt en vecka eller än värre ett ONS