• moppet

Ahhhhh! Jag som trodde jag gillade H&M:s barnkläder!!!

Har köpt en del till min lilla tjej där sen hon föddes och har alltid tyckt att dom haft mycket fint, särskilt om man jämför med Kappahl och Lindex som är i samma prisklass. Men igår hade jag lite extra tid på stan och började fundera på vad som kan vara bra dagiskläder till hösten när hon börjar. Jag gick då för första gången över på flickavdelningen för att leta kläder i st 86 och döm om min förvåning när det mesta var skit (i mina ögon)!!! Bara massa tryck och glitter och tacky kläder! Och inget som ser ut att passa en 1,5 åring alls, modellerna verkade passa en 4-åring och uppåt

Jag har ju läst i en del andra trådar om folk som inte gillar H&M pga detta men trott att dom var extra känsliga för sånt för jag gillar ju H&M. Trodde jag... Tycker polarn är lite dyrt plus att deras kläder är smala i modellen vilket inte min tjej är . Så var kan jag hitta fina neutrala basplagg till hyfsade priser????

• Svar på tråden Ahhhhh! Jag som trodde jag gillade H&M:s barnkläder!!!
  • Nadjis

Har ni exit där du bor? Där brukar finnas en del.

• Skrattmås

Jag har hittat mycket förskolekläder till vår dotter på H&M's pojkavdelning!

Mycket basplagg (bla. många enfärgade bomullströjor i klara färger) och joggingbyxor i typ samma.

Går ALDRIG på flickavdelningen längre. Är så fult där!

• Skrattmås

Sen kör vi ofta bara strumpbyxor och bumullströja. Jätteskönt att springa omkring i.

• snart tre

Har du kollat på Åhléns - de har en del kläder som är ok om du ska köpa kläder som är billigare än t ex POP. Annars tycker jag POP är kanon liksom Katviq, Molo och IdaT som dock ligger i POP-prisklass. Vill du ha kläder härifrån så passa på när de rear ut - då kan man göra bra fynd. Finns på många nätsajter.

Spana också in dunnis (www.dunnis.se) som säljer via homepartys men också har en webshop. Ett annat märke är Name IT som prismässigt ligger ungefär på H&M-nivå - finns en stor butik i Sickla (om du nu bor i närheten av Sthlm)och vad jag har förstått säljs Name IT i många butiker ute i landet också (kolla återförsäljarlista på Name IT:s hemsida).

Men det är knepigt att hitta fina barnkläder utan stereotypa och hemska tryck och skärningar till lägre priser. Ett tips är dock att köpa på H&M till din tjej men kolla på killavdelningen när du t ex letar jeans, byxor och sådant som inte har tryck. Den avd. brukar vara bättre.

• Sara med Marianne

Jag tycker inte att HM är så hemska, Kappahl tex är betydligt värre, där tror jag inte att jag köpt något till min tjej efter bebisstadiet.

• moppet

Åhhh, tack för alla snabba svar med tips! Tyvärr har vi inte Exit i Linköping, och den enda affär vi hade som säljer annat är kjedjorna och billigare än Guppi la precis ner då ägarparet gick i pension och ingen ville ta över De hade annars NameIt som jag gillar. Ska kolla utbudet i Norrköping också för vi bor mitt emellan, men annars var killavdelningen ett bra tips!

Ja, kanske kan polarn funka när det gäller mjukisplagg de är ju lite mer flexibla i midjan, Katvig och IdaT kläder har jag faktiskt inte ens sett men det finns en affär där jag kan tänka mig att deras plagg säljs. Men den affären har bara retro stil med mjukisoveraller i brunt och grönt och blommigt och det är lite väl hippt för mig.

• Moomin

Polarns baskläder är ju inte smala Och de håller länge! Sen har Åhlens mycket fint som inte är tacky! (de har ju Po.p oxå )

• lucasmama

håller med skrattmås> pojkavd har jättefina basplagg. super till dagis!
    H&m verkar tycka att flickor skall vara några små, glittriga dockor som bara skall sitta still...?!?! och vara fina.

• Moomin

Hms killavdelning är tyvärr lika full av fula tryck som tjejavdelningen. Ännu fulare tryck till och med!

• snart tre

Moomin: Kan tänka mig att tröjor och t-shirts har fula tryck, men byxor (jeans och liknande) är ju basic liksom att jag vet att det finns t ex enfärgade t-shirts. Men jag håller med - H&M har för mycket läskiga tryck på sina tröjor och Lindex och KappAhl är ännu värre.

Svar på tråden Ahhhhh! Jag som trodde jag gillade H&M:s barnkläder!!!