• Styrkeprov

Påsk i Gävle

Ja, så mycket till resa vet jag inte om jag skulle kalla det men är nog mest lämpad som forum. Vi ska alltså till Gävle över påskhelgen och jag har aldrig varit där förut så tänkte om ni vill tipsa mig på roliga och mysiga saker att göra. Vi är vår 1 1/2-åring, vi föräldrar och svärmor och vi skulle gärna vilja äta någon form av påsklunch, middag, buffé. Annars är alla tips välkomna, aktiviteter, mysiga fik, museum osv. :)

• Svar på tråden Påsk i Gävle
  • flippzie
    Hej!
    På långfredag och påskdagen är det gudstjänster i Hedvigslundskyrkan kl 16.00, på liljevägen 3. Equmenias (Waldenströmsplan 1) och Frälsningsarméns (Waldenströmsgatan 8) gudstjänster börjar kl 11.00. Kl 15.oo på långfredagen sjungs Johannespassionen in Staffanskyrkan, på Kaserngatan 85. 

I övrigt: 

Ansiktsmålning mellan 11-15 i Gallerian Nian på Stortorget

www.gavleveckan.se/pagang/kommande.aspx

www.leklandetdelfinen.se/

www.lansmuseetgavleborg.se/

www.trafikverket.se/Museer/Sveriges-Jarnvagsmuseum-Gavle/

Det kan kanske även vara värt att kika in på kommunens hemsida.
    Glad påsk!
  • Styrkeprov

Stort tack! Järnvägsmuseet har vi hittat och tänkt gå till och gallerian med ansiktsmålning låter kul även om de nog är roligare att titta på de andra barnen än att få en ansiktsmålning själv o behöva sitta still. ;)

Har du koll på bra lekparker som finns centralt?

• honeydew

Gå till Boulogne-parken där det finns större lekplats. Ta med bröd att mata änderna med, det älskar vår 1,5-åring!

Clarion Winn har bra brunch och om ni har bil så har Högbo Bruk väldigt bra påskbuffé.

Hoppas ni får en mysig påsk!

• Styrkeprov

Tack, hittade den lekparken när jag sökte runt så dit ska vi bege oss. :) brunch är planerat, verkar mycket poppis! Haft en mysig dag idag trots en del påskstängt så nu har vi helgen planerad.

Tack för bra inspiration!

Svar på tråden Påsk i Gävle