• Copyjulia

Inga sparkar i vecka 24 - någon mer?

Jag är gravid med andra barnet i v 24 och känner inga sparkar än. Kan känna lite vaga rörelser ungefär var tredje dag men inte mer. När jag var gravid förra gången kände jag rörelser jättetidigt och i vecka 24 var det full aktivitet. Detta trots att jag hade moderkakan i framkant då. Nu är moderkakan i bakvägg och då brukar man ju kunna känna tidigare. Andra barnet brukar man ju också kunna känna tidigare. 

Allt såg bra ut på RUL och hjärtat slog som det skulle när jag var hos BM för 2 veckor sedan. Är ändå orolig att ngt är fel.

Någon som inte heller känt/känner ngt i v 24? 

• Svar på tråden Inga sparkar i vecka 24 - någon mer?
  • hurtänktedunu

Det kan ju vara så enkelt som att bebisen ligger och sparkar mot din rygg. då känner du inget. Det kommer nog igång snart. om allt sett fint ut och så på både rul och hos bm så skulle jag inte vara orolig. och om du känner någon form av rörelse så

• Joseta

Hej. 
    Är i vecka 23, tvillingar, och känner inte heller särskilt mycket fosterrörelser. Har lite diffusa känningar då och då som jag tror är bebisarna, men känner mig inte helt säker. Storebror kände jag tydligt vid det här laget och det gör mig orolig att jag inte känner mer (har många MF i bagaget som bidrar till att jag inte vågar tro riktigt att det ska gå bra den här gången). Allt såg bra ut på RUL, men det skulle vara skönt att få mer "påtagliga" bevis på att det är någon där inne. BM sa bara åt mig att inte oroa mig och att alla graviditeter och bebisar är olika och att det därför skiljer sig så mycket vad man känner, men det fick mig inte lugnare och jag tycker det är väldigt påfrestande att gå runt med denna oro. Vi ska göra notch-UL efter påsk så jag försöker bita ihop till dess...

Svar på tråden Inga sparkar i vecka 24 - någon mer?