• ölburk2

ROT/RUT, omfördelning av bidrag.

Det är längesen jag sett nåt riktigt smart drag från en regering, men omfördelningen av skattepengarna som rör /ROT/RUT till nybyggnation är nåt jag välkomnar.
    Nu får vi möjlighet å se vilka som nappar å vad det ger för samhällsekonomiska verkningar, å det är mer än efterlängtat.

Våra skattepengar ska ju arbeta där vi kan se hur dom gör nytta, skapa välfärd om ni så vill.
    Alliansen har prövat att kasta morötter till "marknaden" men dom har inte nappat, vi har problem med dålig integration vad gäller invandrare, vi saknar bostäder, å vi skäller hela tiden på "att inget görs".., inget verkar hjälpa
    Vi är alltså rätt ense om att det finns problem, eller hur?

Så vad gör vi då, vi som inte pratar politikernas språk, nåt som vi ändå inte riktigt förstår.., dom verkar använda nåt toapapper som får dom att prata över våra huvuden.

Å vet ni vad jag tror.., ni med antar jag, ge dom PENGAR.
    Nu har det hänt, en liten summa har omfördelats från ROT/RUT för att locka företag att börja bygga små lägh.., kan det göra skillnad?

Jag vet inte, facit finns inte., så låt oss vänta å se, innan vi dömer ut det..
    Men skulle det fungera, så ser jag att regeringen har garderart sig med att överföra mer pengar till nybyggnation., d.v.s att ROT/RUT försvinner.

Jag kanske bör säga att jag inte tillhör nåt politiskt parti, å har totalvägrat att företräde/bli förknippad med någon, pengar är ointressant för mig/oss.., jag /vi överlever.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden ROT/RUT, omfördelning av bidrag.