• JagoMellivelli

Gifta sig hemma...vad behövs?

Jag har en liten fråga.. jag och min sambo tänkte bara ha ett "bröllop" hemma och överaska gästerna (dom ska tro att det bara är en vanlig middag) men vad är det som behövs för ett sådant bröllop??? Någon som vet??? Och är det någon som har ett förslag till kläder till ett sådant bröllop??

• Svar på tråden Gifta sig hemma...vad behövs?
  • jajja

En man Skrattande

En präst, gäster god mat och något att skåla med...
    Vad mer behöver man?

Jajja med alla barnen och en egen tårtmapp
  • AnnaK

Hänger på....

jag vill oxå ha lite tips

• NiXxI

Har ni ansökt om hindersprövning?? Och om efternamnsbyte???
    Gå in på er skatteverkets hemsida och sök upp Ansökan och försäkran, hindersprövning plus Anmälan makars mellannamn och efternamn.
    Därefter beror det på om ni ska ha en präst eller en vigselförättare. Hör med antingen den kyrka ni vill eller med er kommun.
    Klädsel är allt efter vad ni själva känner för ju...
    Lycka till

Sandra
  • JCA

Om du vill kan du kolla in i mitt galleri och se vad vi hade på oss

• JagoMellivelli

+Jag vill att nån ska komma och gifta oss hemma, vem är det som kommer då? Och hur fixar man denna person? hehe Ingen av oss är medlema i Svenska kyrkan.

• NiXxI

Du kontaktar din kommun och hör med dom om de har möjlighet att skicka hem en vigselförättare!!

Sandra
  • JagoMellivelli

okidoki.. tack så mycke

• Bijouu

Min mormor gifte sig i vardagsrummet hos mina föräldrar. det var jättefint!
    Det gäller abra att hitta en vigselförättare, och så måste ni utse två vittnen. Givetvis gäller ju att ni ska ha gjort hindersprövning innan vigseln.

• JagoMellivelli

nu hare blivit ändrade planer och vi (jag å min sambo och våra föräldrar) ska sätta oss ihop och planera bröllopet tillsammans så de blir ett stort lyckat bröllop som ingen kommer glömma hahaha..!! jag är superglad.. även fast de kanske inte blir de datum jag önskat men bättre ändå

Svar på tråden Gifta sig hemma...vad behövs?