• Anonym (Avtän­d)
    Äldre 28 Mar 02:59
    3016 visningar
    39 svar
    +1
    39
    3016

    Avtänd på att flyga nu?

    Det kan komma fler "100% flygdugliga".

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-28 05:24
    Det sista man hörde från planet var passagerarna som skrek när de såg vad som hände, kul va.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Avtänd på att flyga nu?
  • Anonym (Maja)
    Äldre 28 Mar 14:14
    #1

    Har inga planer på att flyga den närmaste tiden men om jag ska flyga någon gång i framtiden hoppas jag att reglerna har ändrats vad gäller att det måste vara 2 st i cockpit under hela flygningen. Då kan jag vara lugn.

  • Anonym (Avtän­d på att flyga)
    Äldre 29 Mar 03:33
    #2
    Precis före kraschen hörs att passagerarna skriker. Det framkommer av en ljudupptagning från den svarta lådan.
     
  • Anonym (??)
    Äldre 29 Mar 03:42
    #3

    Tyckte frågorna var konstigt formulerade, vilket alternativ ska jag välja om jag vill rösta "jag vill aldrig mer åka i ett flygplan"??

  • Anonym (Avtän­d på att flyga)
    Äldre 29 Mar 06:00
    #4
    Anonym (??) skrev 2015-03-29 03:42:35 följande:

    Tyckte frågorna var konstigt formulerade, vilket alternativ ska jag välja om jag vill rösta "jag vill aldrig mer åka i ett flygplan"??


    Ska sluta
  • Anonym (Avtän­d på att flyga)
    Äldre 30 Mar 05:34
    #5
  • Förtry­ckt
    Äldre 9 Apr 11:57
    #8

    Kommer fortsätta flyga lika ofta som innan. Även fast jag är rädd för att det inte görs ordentlig genomgång av planen tillräckligt ofta. Kolla på Nasa, inte ens DE gjorde genomgång av raketerna tillräckligt noga/ofta, raketen före Columbia hade exakt samma fel, nämligen att en sorts ytskiktspanel sprack och att bitarna som lossnade förstörde viktig komponent. Första gången kom de hem helskinnade, felet ignorerades. Nästa gång det hände blåste alla astronauter i luften. Vilket sätt att dö!

    "Dust in the wind, all we are is dust in the wind... "


    ---
  • Förtry­ckt
    Äldre 9 Apr 11:59
    #9

    Jag råkade rösta fel från mobilen, det blev tyvärr "sluta" istället för "nej".


    ---
  • Okryss­ad
    Äldre 9 Apr 15:30
    #10

    Flyg när det är nödvändigt

  • Äldre 10 Apr 08:13
    #11

    För egen del så tänker jag fortsätta flyga.

    Har haft värdinnor i cockpit när jag eller styrman skall på toa en tid nu.
    Visst är det trevligt med någon i cockpit men inte skulle det förhindra något om den som flyger vill ställa till det.

    Man kan krascha ett plan lätt även om den andre piloten sitter i sin stol med.

    Risken som jag ser är att man nu öppnar upp för en större krets med mindre tester och kort utbildning som skall sitta i cockpit. Vad säger att inte flygvärden/värdinnan inte har psykiska problem och är suicidial. De sitter också med planets enda vapen, en yxa, som sitter fäst bredvid deras ben.


    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • Anonym (Pax)
    Äldre 10 Apr 14:04
    #12

    Lågt kvar till pension som pilot?

    Du ser alltså ökande risker.

Svar på tråden Avtänd på att flyga nu?