• Mascaraklumpar

    Gör det svårare att registrera flera användarkonton!

    Hej,

    Det finns ett antal personer här som har extremt många konton, bland annat en av de mest aktiva medlemmarna på forumet som skaffar ett nytt konto någon gång per vecka. Detta förekom i princip inte för några år sedan, då det som jag minns det var lite svårare att registrera sig på sajten (nu räcker det ju att fylla i valfritt användarnamn och emailadress längst ned i en tråd, så är man registrerad). Kan ni inte göra så att man måste fylla i ett fullständigt personnummer för att kunna skapa ett konto, alternativt att man får koppla sitt mobilnummer till kontot för att kunna registrera dig?

    Jag tror att det till stor del skulle stoppa dena tråkiga utveckling och bidra till ett bättre klimat här på familjeliv.

    Med vänliga hälsningar,

    Mascaraklumpar

  • Svar på tråden Gör det svårare att registrera flera användarkonton!
  • Nerfherder
    Fjäril kär skrev 2015-03-28 08:48:16 följande:

    Det var väl en av reglerna här på sajten tidigare att man inte fick ha mer än en användare.


    Det är så fortfarande men reglerna efterlevs inte av moderatorerna
  • Vassochtaggig

    Vad gör det om några har flera konton? Hur kan du veta vilka som har flera konton? Varför håller du på att snokar efter det? Du skulle må bra av att se familjeliv som ett tidsfördriv och skaffa flera riktiga vänner i den riktiga världen. Och personnummer! Herregud! Ser du familjeliv som en samhällsbärande institution? Slappna av. Låt folk ha hur många konton de vill.

  • Nerfherder
    Vassochtaggig skrev 2015-03-29 19:09:48 följande:

    Vad gör det om några har flera konton? Hur kan du veta vilka som har flera konton? Varför håller du på att snokar efter det? Du skulle må bra av att se familjeliv som ett tidsfördriv och skaffa flera riktiga vänner i den riktiga världen. Och personnummer! Herregud! Ser du familjeliv som en samhällsbärande institution? Slappna av. Låt folk ha hur många konton de vill.


    Jadu, vad ska man med regler till. Låt alla göra som de vill.
  • Vassochtaggig
    Nerfherder skrev 2015-03-29 19:32:25 följande:
    Jadu, vad ska man med regler till. Låt alla göra som de vill.
    Nja, jag ser inte regelbrottet som vi pratar om här, att skapa flera konton på ett tidsfördrivsforum, som direkt samhällsomstörtande. 
  • Pescetarian

    Hur kan du så säkert veta att det är samma person?

    Jag har själv blivit anklagad för att ha flertalet konton här på siten nämligen.

Svar på tråden Gör det svårare att registrera flera användarkonton!