• Unis

Findus nya Fish & Crisp. Går det att steka fisken eller måste den tillagas i ugnen?

Har köpt ett paket och tänkte ha det till middag. När jag nu läser på paketet står att den ska tillagas i ugn för att få den rätta fish & chipskänslan. Nu till problemet, jag har ingen ugn. Går det lika bra att steka i panna?

A Sky Full of Stars. I think I see you.....
  • Svar på tråden Findus nya Fish & Crisp. Går det att steka fisken eller måste den tillagas i ugnen?
  • Unis

Så här ser paketet ut. Någon som har provat?
  • Aniiee

Självklart går den att steka på spisen i stekpanna. Ta det lite lugnt med värmen bara, så den inte blir bränd utanpå och fryst inuti. 

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Unis
    Aniiee skrev 2015-03-28 17:56:45 följande:
    Självklart går den att steka på spisen i stekpanna. Ta det lite lugnt med värmen bara, så den inte blir bränd utanpå och fryst inuti. 

Det står, att för att få den där rätta krispiga ytan ska den tillagas i ugn och tänkte att paneringen blir seg och tråkig i stekpannan. Det är ju rätt mycket panering. Ja tack, ska tänka på värmen.
  • Unis
    Jag är bara jag skrev 2015-03-28 17:57:33 följande:
    Japp. Dessutom har du väl inget val? Flört
    Nej jag har väl inte det . Det ser väldigt gott ut så jag får prova och se hur det blir.
Svar på tråden Findus nya Fish & Crisp. Går det att steka fisken eller måste den tillagas i ugnen?