• Tiinky

VÄSTERÅS: Bra/Dåliga områden

Vi funderar på att flytta till Västerås innan sommaren och nu undrar jag vilka områden som är bra och vilka som är dålig? Vi funderar på hyreslägenheten i början tills man har vant sig i staden lite innan man köper hus :)

Har ett barn som går i förskola, ett i grundskolan och två i gymnasiet så gärna om något vet några bra och familjevänliga områden nära till skolor, affärer osv.

Har aldrig varit i Västerås innan så vet absolut ingenting om staden så all information är till stor hjälp :)

• Svar på tråden VÄSTERÅS: Bra/Dåliga områden
  • EliWe

Hej!

Bra val, jag trivs i Västerås. Vi har en villa i skultuna, en mysig by 1 mil utanför Västerås.

De områden ni ska undvika är råby, Bäckby, skälby, Hammarby, bjurhovda.

• Anonym (SaSha)
    EliWe skrev 2015-03-28 21:19:18 följande:

Hej!

Bra val, jag trivs i Västerås. Vi har en villa i skultuna, en mysig by 1 mil utanför Västerås.

De områden ni ska undvika är råby, Bäckby, skälby, Hammarby, bjurhovda.

Visste inte att Råby och Bäckby är värre än Skultuna!!! ... Årets bästa skämt ...
  • Anonym (..)

Jag har hört att Vallby, Bäckby, Skälby, Pettersberg, Brandthovda, Bjurhovda, Hammarby, Gryta, Gideonberg, Viksäng, Råby, Skiljebo och Fredriksberg skall vara dåliga områden med mycket kriminalitet. Vet ej om det stämmer men det är vad jag har hört.

• 123456789100

Gärna någon som vet ett bra gymnasium. Tvillingarna vill helst vara på samma skola. Mannen har fått jobb inne i stan så gärna ett fint område nära centrum också.

• Dexter dot com

Min erfarenhet är att Pettersberg, Hammarby,Vallby,Råby och Bäckby är dom sämsta områdena i stan. Skulle jag hyra lgh i stan skulle jag försöka få tag på en på Viksäng eller Klockartorpet som jag upplever som trevliga områden.

• Anonym (Västeråsare)

Jag bor på Råby och jag upplever inte att det är ett dåligt område. Allt beror ju på vart inom de olika områdena man bor. 

Men Hamre, Tidö, Klockartorpet, Lilludden är väl "finare" områden att bo på. 

• Dexter dot com
    Anonym (Västeråsare) skrev 2015-03-29 12:50:34 följande:

Jag bor på Råby och jag upplever inte att det är ett dåligt område. Allt beror ju på vart inom de olika områdena man bor. 

Men Hamre, Tidö, Klockartorpet, Lilludden är väl "finare" områden att bo på. 

Men på Hamre och Lillåudden finns väl inga hyreslägenheter? Och Tidö ligger ju en mil utanför staden och där finns ju inga lägenheter alls ;)
  • Anonym (Västeråsare)
    Dexter dot com skrev 2015-03-29 15:42:27 följande:
    Men på Hamre och Lillåudden finns väl inga hyreslägenheter? Och Tidö ligger ju en mil utanför staden och där finns ju inga lägenheter alls ;)

Lillåudden har hyreslägeheter. Dyra, men jo det finns.. www.mimer.nu/HSS/Object/ObjectDetailsTemplateB.aspx&objectguid=a183ce49-c6bc-4948-a6a5-a79e327493ed ;)

och jag gav förslag på "bättre" ställen att bo på.. De funderade på hyreslägenhet bara :D Hittar de ett fint hus på tidö kanske de slår till ;)

Svar på tråden VÄSTERÅS: Bra/Dåliga områden