• Annaliz

Hundnamn hane

Hej nu behöver jag eran hjälp. Vi kan inte komma överens här hemma. På fredag hämtar vi en hundvalp (se bild) och det är en hälleforsare hane, men vi kommer inte fram till något passande namn. 

Personligen så tycker jag om att använda typ adjektiv/adverb som tex Tuff, Rapp osv, men då vet vi av hundar som redan heter så. Sedan tycker jag om namn som har med exempelvis vad man ska använda hunden till som i tex jakt: Skott, Krut osv. Men nu ska vi inte använda hunden till jakt.

Gillar även namn som har med naturen att göra typ Tundra, Blixt osv men kommer inte på något maskulint. 

Tips mottages tacksamt!! :D

• Svar på tråden Hundnamn hane
  • Abbe83

Så himla söt! Vår hund heter Thor.

Tips:
    Birk
    Eldar
    Fox
    Frost
    Lo
    Lotus
    Storm
    Turbo
    Vide
    Vilde

• Anonym (Ginza)

Åh så underbar, så söt. Men vill nu fråga, vad är en hälleforsare? Aldrig hört innan. Ta vara på den här första tiden och ta massor av kort och filmer. Det går så himla fort det första året så man hinner inte blinka. Vi tog inte så mycket kort på vår hund och jag ångrar det nåt fruktansvärt. Valperioden är så underbar. Lycka till. (Avundas....:)

• Anonym (Ginza)

Ett förslag är att du väljer ett namn med ljudet S i, då hunden lystrar bra till S-ljud. Som min, Ginza :)

• Annaliz

Tack för tipsen :) Hälleforsare är en jakthund, googla på den så får du se hur den ser ut :) Vi får se om den kommer användas i jakt eller inte men främst sällskap :)

• celluliten

Krut tycker jag är ett fint namn, om jag skaffar en till hanhund någon gång ska den heta Krut!

Ture
    Loke

• Pescetarian

Hombre (ljudlöst "h")

Bandit

Boss

Loke

Grimm

Jod

• Pescetarian
    Anonym (Ginza) skrev 2015-03-29 17:09:55 följande:

Ett förslag är att du väljer ett namn med ljudet S i, då hunden lystrar bra till S-ljud. Som min, Ginza :)

Eller BOSS, kort och gott. ;)
Svar på tråden Hundnamn hane