• Anonym (Suck)

Rodnad i ansiktet

Jag är en kille som senaste åren börjat få problem med rodnad i ansiktet för typ ingenting. Det är skitjobbigt. Vet någon om det finns någon medicin man kan ta för att lindra besvären? Eller hur jag ska göra?

• Svar på tråden Rodnad i ansiktet
  • Anonym (me)

Menar du en kronisk rodnad eller är det något övergående som dyker upp i sociala situationer?

• htyrwwfghjiuyhhjjhggggeqqsfg

Tyckte det var jobbigt när jag var yngre. Men tänk på att även om det känns jobbigt för dig är det inte det minsta obehagligt för andra. Du blir röd i ansiktet ibland, so what? Andra människor har andra egenheter. Vi är alla olika. Om någon hånar dig för att du blir röd i ansiktet är det bara att ignorera. Det är inget att skämmas för att skämmas.

Men jag vet att det är svårt att bara strunta i att bli röd i ansiktet. Jag hade som sagt själv lätt att bli generad. Ändå är mitt bästa tips att inte göra en stor grej av det. Världen är full av människor som rodnar lätt eller ofta. Det är bara att låtsas som ingenting.

• Anonym (jame)

det kan ju också vara nån form av social fobi.
    jag skulle googla och ev ringa vc som kan hjälpa dig till en psykolog eller kurator som kan hjälpa.

Svar på tråden Rodnad i ansiktet