• Äldre 29 Mar 16:23
    823 visningar
    6 svar
    6
    823

    Vi som börjar med pergotime våren 2015

    Tänkte starta en ny tråd för oss som börjar med pergotime under våren 2015. Jag själv börjar på onsdag den 1 april. Några som vill följas åt mot det efterlängtade plusset?

    Kram!

  • Svar på tråden Vi som börjar med pergotime våren 2015
  • Äldre 29 Mar 22:26
    #1

    Jo. Kan väl hänga på här. Känner mig väl inte så jättehoppfull efter att bara haft ett litet tio mm-ägg på cl dag 12. O med en enkelrum Pergo. Men men. Försöker boosta med EPA Glandin (dag 11) o AC (sen förra mensens början).

    Hur går det för dig då?

  • Äldre 17 May 16:17
    #2

    Idag startar jag min första kur, VUL 26/5. Hur går det för er andra?

  • Äldre 17 May 16:37
    #3
    Majamas skrev 2015-05-17 16:17:14 följande:

    Idag startar jag min första kur, VUL 26/5. Hur går det för er andra?


    Hej!

    Jag har bara ätit en kur, i april 2015. Dock tog det sig inte då. Maj och juni kommer jag ha en paus med pergotime då min sambo är bortrest under två långa perioder. Spännande med din första kur! Berätta lite om dig och hur länge ni har försökt? :) vi har försökt i ca 1 år, påbörjade utredning i februari. Allt ser bra ut, alla prover på oss båda förutom att min mens är lite oregelbunden.
  • Äldre 17 May 20:45
    #4
    varningsljus skrev 2015-05-17 16:37:35 följande:
    Hej!

    Jag har bara ätit en kur, i april 2015. Dock tog det sig inte då. Maj och juni kommer jag ha en paus med pergotime då min sambo är bortrest under två långa perioder. Spännande med din första kur! Berätta lite om dig och hur länge ni har försökt? :) vi har försökt i ca 1 år, påbörjade utredning i februari. Allt ser bra ut, alla prover på oss båda förutom att min mens är lite oregelbunden.
    Slutade med p-piller för över fem år sedan, men då det tog tid att få igång vanliga mensen så tog det tid innan vi kunde börja försöka "på riktigt". Har också glest mellan menstruationerna. Vi sökte hjälp förra året och en segdragen utredning visar på pcos för min del och få och slöa spermier på sambon, dålig kombo...

    Läkaren har tidigare hintat om att vi förmodligen behöver göra IVF, men först ska vi prova Pergotime.

    Tråkigt att det inte tog sig för dig och att sambon är bortrest kommande månader. Lycka till nästa försök!
  • Äldre 20 May 23:23
    #5

    Hej!

    Har nyss hittat hit till FamiljeLiv.

    Jag har ätit pergotime en gång tidigare, 2013.

    Men avslutade då jag inte trivdes med min läkare.

    I november 2014 sökte vi hjälp hos en annan läkare och har använt oss av primolut-nor för att få igång mensen så vi kunde göra alla tester.

    Den 20 april fick jag mens igen efter en primolut-not kur och började med enkel dos pergotime på femte mensdagen.

    På cd 11 kunde vi ej se någon äl på väg. Men på cd 15 kunde vi se att en äggblåsa växt till sig och troligtvis skulle äl ske till helgen.

    Idag har jag plussat.

    Vi har försökt i ca 2,5 år och haft en del missfall, senaste december 2013.

    Svårt att bli jätte glad men den 8/6 ska jag till läkaren och kolla.

  • Äldre 30 May 11:54
    #6

    Lever den här tråden än?

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime våren 2015