• Äldre 29 Mar 16:27
    4653 visningar
    10 svar
    10
    4653

    Kurdisk pojkvän - problem?

    Hej.
    Jag är en tjej på femton år som varit ihop med min kille i nästan ett och ett halv år. Han är 16 och han är kurd från Irak,är född i Stockholm och uppvuxen med sin mamma och två brorsor - hans pappa bor långt bort, andra sidan Sverige så de ses inte så ofta.

    Hur som helst så har han träffat min familj och de var väldigt skeptiska till honom eftersom han: 
    1. Är kurd
    2. Är muslim

    Och min familj är från sydamerika och några är väldigt religiösa, speciellt min mormor. Hon vägrar acceptera honom och tar allt på sånt stort allvar.
    Han är ju min pojkvän, vi är femton, det är inte så att vi ska gifta oss eller så, vi är bara ihop och jag älskar honom, såklart jag vill att min familj ska gilla honom också.

    Min mormor har alltid sagt till mig att ALDRIG bli ihop med en muslim eftersom de bara kommer skada mig osv.

    Men min kille är verkligen inte sån och jag har varit tveksam förut om jag borde vara ihop med honom men det är bara fel att döma någon pågrund av deras religion.

    Det jag undrar är om ni som har kurdiska killar har haft problem med dom och hur er familj har reagerat/ deras familj.

    Hans familj gillar mig jätte mycket och de är inte så extremt religiösa (ingen bär hijab och min kille har flera kusiner, både kvinnor och män, som har förhållande med icke kurdiska och icke muslimska)

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Kurdisk pojkvän - problem?
  • Anonym (svar)
    Äldre 29 Mar 16:30
    #1

    Har kurdisk kille från Turkiet och han är väldigt snäll och vi har inte haft några större problem
    Hans familj gillar mig också och vi är förlovade, ska gifta oss snart och har kommit överrens om att inte ha religiöst giftemål så alla kan komma och vara glada :)
    Han själv är ateist och har inget intresse vid att åka tillbaka till hemlandet igen 

  • Anonym (svar)
    Äldre 29 Mar 18:50
    #2
    +1

    Kurdiska killar är inte bra, tro mig

    Akta dig gumman :/

  • Anonym (suck)
    Äldre 30 Mar 10:57
    #3
    Anonym (svar) skrev 2015-03-29 18:50:25 följande:

    Kurdiska killar är inte bra, tro mig

    Akta dig gumman :/


    Självklart finns det dåliga kurdiska killar. Precis som det finns dåliga, albaner, engelskan, svenskar, norskar, m.m.

    Jag var tillsammans med en kurdisk man från Irak i 2,5 år. Vi hade det jätte bra. Ända problemet var att hans familj ville att han skulle gifta sig med en kurdisk fru.

    Var tillsammans med en kurdisk man från Turkiet i 3 år. Har aldrig blivit bättre behandlad av någon. Han var och är min bästa vän och det bästa (förutom mina barn) som hänt mig. Tyvärr så bodde vi på olika ställen och fick inte livet tillsammans att funka.

    Bry dig inte om var han kommer ifrån. Se hur hans familj är och hur han behandlar dig. Har ni det bra så kör på.
  • Anonym (Bert)
    Äldre 5 Oct 17:38
    #4
    Teddybear01 skrev 2015-03-29 16:27:44 följande:

    Och min familj är från sydamerika och några är väldigt religiösa, speciellt min mormor. Hon vägrar acceptera honom och tar allt på sånt stort allvar.
    Han är ju min pojkvän, vi är femton, det är inte så att vi ska gifta oss eller så, vi är bara ihop och jag älskar honom, såklart jag vill att min familj ska gilla honom också.

    Hans familj gillar mig jätte mycket och min kille har flera kusiner, både kvinnor och män, som har förhållande med icke kurdiska 

    Tack på förhand


    Så vissa  av tjejerna är tillsammans med spanjorer och sydamerikaner  
  • Anonym (Bert)
    Äldre 2 Dec 17:08
    #6

    Dejtar Tjejerna Svenskar?

  • Anonym (Nej)
    Tue 3 Jan 2023 01:32
    #7
    Anonym (Bert) skrev 2018-12-02 17:08:29 följande:

    Dejtar Tjejerna Svenskar?


    Nej  Det händer inte det är bara killarna som vill det 
  • Anonym (C)
    Tue 3 Jan 2023 01:39
    #8
    Anonym (Nej) skrev 2023-01-03 01:32:04 följande:
    Nej  Det händer inte det är bara killarna som vill det 
    Haha.. Vill o vill.. Den kurdiska bruden som jagade efter mig verkade mest vara fett weird. 
  • Anonym (Nej)
    Tue 3 Jan 2023 02:38
    #9
    Anonym (C) skrev 2023-01-03 01:39:41 följande:
    Haha.. Vill o vill.. Den kurdiska bruden som jagade efter mig verkade mest vara fett weird. 
    Jaså men är det inte bara snubbar som vill det. 
    vad var det som var så konstigt 
  • Anonym (C)
    Tue 3 Jan 2023 09:48
    #10
    Anonym (Nej) skrev 2023-01-03 02:38:47 följande:
    Jaså men är det inte bara snubbar som vill det. 
    vad var det som var så konstigt 
    Varför skulle jag berätta något mer om det? 

    Sluta vara så weird
Svar på tråden Kurdisk pojkvän - problem?