• ccc21

bränna fett???

Hej! jag undrar hur jag ska gå till väga för att bli av med kärlekshandtagen, och få en platt mage.. Med tanke på att jag väger 53 kg och är 161 cm lång så ska jag inte behöva gå ner mer i vikt så hur ska jag då Bli av med fettet? Gymmet är inget alternativ för mig.

• Svar på tråden bränna fett???
  • puss02

du behöver inte det. du är fin som du är

• Mooomin
    ccc21 skrev 2015-03-29 21:37:51 följande:

Hej! jag undrar hur jag ska gå till väga för att bli av med kärlekshandtagen, och få en platt mage.. Med tanke på att jag väger 53 kg och är 161 cm lång så ska jag inte behöva gå ner mer i vikt så hur ska jag då Bli av med fettet? Gymmet är inget alternativ för mig.

Du kan inte punktförbränna, så du bör träna/motionera på något sätt för att få bort fettet och tajta till kroppen genom träning o bra/rätt kost.
  • Mooomin
    ccc21 skrev 2015-03-29 22:18:35 följande:

Ja men hur?? ;)

Vadå hur? Motionera! :D kolla upp en bra kost, läs på lite om vad som passar dig o det du vill uppnå.
  • K grrl

Om du inte är så tajt som du vill trots att du har en låg vikt, så har du för låg muskelmassa. Muskelmassa är vad som formar kroppen och man ser sund ut trots att fettprocenten är lägre.

Men enda sättet att öka muskelmassa är att styrketräna.

• DCD

Skulle också gissa på styrketräning. Är 163 och väger 10 kilo mindre än dig och är fortfarande lite pluffsig på grund av avsaknad av muskler. Men det håller jag på att ändra på, har börjat träna med fokus på bålmuskelaturen och hoppas kunna gå upp lite i vikt och tajta till fluffet. :)   vet inte om jag inbillar mig, men tycker jag redan ser skillnad efter ett par veckor.

• Mooomin

Men ts ville inte gå på gym, o hemmaträning i all ära, men jag tror inte på att det funkar fullt ut..

• K grrl
    Mooomin skrev 2015-03-30 15:52:35 följande:

Men ts ville inte gå på gym, o hemmaträning i all ära, men jag tror inte på att det funkar fullt ut..

Det spelar dock ingen roll, om man har ett BMI som ligger på 19 och känner sig plufsig, så beror det på att man saknar muskelmassa och inte att man har för mycket fettmassa. Och det är ingenting som promenader eller löpning kommer att hjälpa till med. Vill man bli smalare - visst. Men vill man tajta till - bygg muskler. Så enkelt är det faktiskt. Jag har lägre fettprocent och smalare midja än vad jag hade när jag var underviktig, trots att jag väger mer.

Det finns massor man kan göra med hemmaträning. Huvudsaken är progressiv överbelastning, alltså att man ökar belastningen hela tiden. Rusta har rätt billiga hantlar, viktpaket och skivstång men man klarar sig bra på justerbara hantlar i början. Har man det kan man göra flertalet baslyft och/eller hantelvarianter av det. 

Styrka för kvinnor (Olga Rönnberg) är t ex anpassat för hemmaträning. Varför skulle inte det funka?
  • Mooomin
    K grrl skrev 2015-03-30 16:49:23 följande:

Det spelar dock ingen roll, om man har ett BMI som ligger på 19 och känner sig plufsig, så beror det på att man saknar muskelmassa och inte att man har för mycket fettmassa. Och det är ingenting som promenader eller löpning kommer att hjälpa till med. Vill man bli smalare - visst. Men vill man tajta till - bygg muskler. Så enkelt är det faktiskt. Jag har lägre fettprocent och smalare midja än vad jag hade när jag var underviktig, trots att jag väger mer.

Det finns massor man kan göra med hemmaträning. Huvudsaken är progressiv överbelastning, alltså att man ökar belastningen hela tiden. Rusta har rätt billiga hantlar, viktpaket och skivstång men man klarar sig bra på justerbara hantlar i början. Har man det kan man göra flertalet baslyft och/eller hantelvarianter av det. 

Styrka för kvinnor (Olga Rönnberg) är t ex anpassat för hemmaträning. Varför skulle inte det funka?

Du behöver inte övertyga mig, jag gymmar 4-6 dagar i veckan. Men föreslog inte det eftersom ts inte ville. Hemmaträning tror jag inte på eftersom den oftast inte blir av/är svår att få till. För mycket distraktioner och "jag gör det sen".. Men visst, ts får meeeer än gärna bevisa att jag har fel!
  • K grrl
    Mooomin skrev 2015-03-30 17:13:02 följande:
    Du behöver inte övertyga mig, jag gymmar 4-6 dagar i veckan. Men föreslog inte det eftersom ts inte ville. Hemmaträning tror jag inte på eftersom den oftast inte blir av/är svår att få till. För mycket distraktioner och "jag gör det sen".. Men visst, ts får meeeer än gärna bevisa att jag har fel!
    Fast då borde du ju veta att det är det enda sättet TS kommer att få de resultat hon vill ha.

Jag tränar hemma regelbundet. Föredrar gymmet, men tar jag mig inte iväg tar jag ett pass hemma istället. Det handlar bara om att göra det till en vana.
  • Mooomin
    K grrl skrev 2015-03-30 18:37:40 följande:

Fast då borde du ju veta att det är det enda sättet TS kommer att få de resultat hon vill ha.

Jag skrev det i mitt första svar, att hon bör träna/motionera och se över sin kost. Att tappa tex onödig vätska som kroppen bundit tajtar oxå till en del ihop med träningen. Men ville inte gå in mer på att tjata om gym eftersom jag själv inte gillar sånt, närman tydligt
  • Mooomin
    K grrl skrev 2015-03-30 18:37:40 följande:

Jag tränar hemma regelbundet. Föredrar gymmet, men tar jag mig inte iväg tar jag ett pass hemma istället. Det handlar bara om att göra det till en vana.

..när man tydligt sagt vad man INTE är ute efter. Då tycker jag det är bättre att ts letar på en träningsform själv, som passar henne.
  • K grrl

"Jag är ute efter en kropp som en långdistanslöpare, men jag vill INTE springa - hur bär jag mig åt?", låter det som i mina öron. Har man ett tydligt mål men uppenbarligen inte den blekaste aning om hur det uppnås, kanske man bör upplysas om just det istället för att strykas medhårs. Tycker då jag. Dessutom är "gym" inte synonymt med "styrketräning".

• Mooomin
    K grrl skrev 2015-03-30 18:58:37 följande:

"Jag är ute efter en kropp som en långdistanslöpare, men jag vill INTE springa - hur bär jag mig åt?", låter det som i mina öron. Har man ett tydligt mål men uppenbarligen inte den blekaste aning om hur det uppnås, kanske man bör upplysas om just det istället för att strykas medhårs. Tycker då jag. Dessutom är "gym" inte synonymt med "styrketräning".

Absolut. Jag skrev träning, så får hon själv avgöra vad hon vill utföra för träning. Eftersom jag älskar gym o är helt insnöad på det så är det svårt för mig att föreslå nåt annat. Jag ville mest poängtera att det inte går att ta bort bara problemområdena, punktförbränna utan man måste göra nåt åt helheten, inkl kosten.
  • ccc21

tack för era svar :) angående vrf jag skrev att gym inte är ett alt nu är inte för att jag inte vill men det blir intr av föräns efter sommaren så fram tills dess ville jag ju ha tips på vad man kan göra hemma :), så nu har jag fått några så det tackar jag för.... Kosten är nog de svåraste å bli kvitt det jäkla sötsuget men jag försöker stå emot det så gott det går ;)

• scanmia

Har du testat något boot camp eller träning hemma? Det finns en hel del gratis på youtube (kolla in tex "30 day shred") eller låna träningsdvd på bibblan. Var lite extra noga med formen om du tränar själv så att du inte får skador, men det är helt naturligt att träna och använda sin kropp och inget som är särskilt svårt eller farligt.

• LennartGBG

Var så jävla trött på min kärlekshandtag eller vad man kallar dom. Kunde inte sluta att äta. Använde synefrin för att stoppa hungern. Det funkade för mig. Har också börjat träna rejält, har gått upp 3 kilo muskler också. Synefrinet gjorde mig piggare.

• Philip Berntsson
    Tjenare! Det är rätt smart att frånstå från dom traditionella tillskotten då de är fullproppade med allt från skadliga kemikalier och dylikt.

Jag har använt en produkt väldigt länge och den har funkat susen för mig! Hör gärna av dig på min email om du undrar mer. Är nämnligen inte så aktiv här. :) 
Svar på tråden bränna fett???