• Jag älskar Flora

Hur många här håller på väldigt mkt med sina naglar och har typ "Hollywood"-naglar? Och hur många har vanliga, korta naglar?

Naglar verkar ta mycket tid i anspråk, speciellt om man har lösnaglar/tippar eller vad det nu heter. Och dyrt!
    Vad kostar det egentligen att hålla sina konstnaglar i perfekt skick för jämnan?

Är det många här som håller på med sina naglar i massor, eller har ändå de flesta "normala" naglar som man inte vårdar med än normalt?

Det är ju jättesnyggt med snygga tippar och så, men för mig skulle det kännas onaturligt och obekvämt.
    (Jag har bara "vanliga" naturella naglar, varken nedbitna eller långa.)

Hur är det med er andra? Kul att veta bara

• Svar på tråden Hur många här håller på väldigt mkt med sina naglar och har typ "Hollywood"-naglar? Och hur många har vanliga, korta naglar?
  • Älskarlivet

Just nu är jag överlycklig för att för första gången i mitt liv lyckats spara så jag har "långa" naglar

Målar dom med genomskinligt nagellack så dom håller bättre. Det är vad jag gör.

• Danbala

Mina är supernedbitna! Ibland har jag lösnaglar på om jag ska vara snofsig, men bara för kvällen (eller för en helg) sådär. Det är kul om man ska vara helpiffig att ha långa naglar till det, men är inget jag bryr mig om alls till vardags.

• Hea

Jag är "periodare" kan man säga Har haft gjorda naglar ibland men just nu biter jag på naglarna så de är inte särskilt fina

• frulan

Jag har naturligt fina och hårda naglar med nästan kritvit vita (det enda som är naturligt fint på mig ) och jag håller dem lite halvlånga eller korta.
    Filar för att hålla dem snygga och målar bara med genomskinligt nagellack.

• Pirran

Försöker ha halvlånga naglar(arbetar i vården och då får man inte ha långa naglar)..det är ju kul att se fin ut på händerna när man ska vara lite tjusig någon gång.
    Oftast använder jag genomskinligt nagellack(där kommer arbetet in igen) men ska jag ut på galej blir det något åt det rosa/röda eller fransk manikyr.

Har urusel kvalitet, de skivar sig något otroligt och går ständigt av så mina naglar är oftast bara någon millimeter utanför själva fingertoppen...tycker iofs det är en snygg längd och praktisk framförallt! Har fastnat i alltför många nätbyxor på arbetet för att tycka annorlunda.

• Pockadockan

jag är också periodare

ibland har jag såna naglar som görs med gele och ibland mina egna

• Bijouu

Jag har riktigt korta, men det är ganska praktiskt.

• musli

älskar att ha långa fina naglar (inte fööör långa då)... har haft lösnaglar (tippar) byggda tidigare men det är svårt här där jag bor att hålla på med det så nu har jag nedbitna naglar som bara skivar sig och går av... kanske skulle unna sig lååånga naglar igen?

• sarah

I sommras gjorde jag tippar med fransk manikyr. Jätte fint men jag höll på att bli galen. Visst vande man sig vid dem men ändå kändes det hela tiden som att jag var begränsad. Typ som att alltid ha tunna handskar på sig. Allt gick att göra men det kändes onaturligt så jag drog av dem efter drygt en månad.
    Sen tycker jag det blir så fult när de växt en bit.

Har korta (ej avbitna) naglar.

Svar på tråden Hur många här håller på väldigt mkt med sina naglar och har typ "Hollywood"-naglar? Och hur många har vanliga, korta naglar?