aleakim skrev 2015-03-30 13:37:47 följande:
Vi är väldigt nöjda med vår multitech, sonen sitter kanon i den.
Han var bara snäppet större än er dotter är nu när vi bytte vid 8 månader, men han nådde upp till bältet och det är ju det som är viktigt, förutom att de kan sitta själva då.
Så har ni en lite större bil så tycker jag absolut att ni ska välja en sådan. Känns på hela stolen att man kommer kunna ha den länge :)
Kusinen har en Maxi cosi av något slag, den sitter sonen också bra i men den är betydligt trängre och kommer behöva bytas ut snabbare.
Sisisisi skrev 2015-03-30 13:28:56 följande:
Jag tycker att multitech är bäst av dessa stolar. Hiway är liten, trång och blir urvuxen mycket tidigare. Mobi finns ju både gamla SPS och nya XP. Den gamla avråder jag från då även den är liten, trång och har kort rygg. Nya XP har betydligt högre rygg vilket ger mycket längre användningstid. Jag tycker däremot att den har alldeles för dåligt sidoskydd. Multitech har bra sidoskydd, lättmonterad, barnet sitter skönt och kan sova bekvämt-huvudet faller aldrig fram, den tar dock stor plats. Så gör även mobin medan Hiway kan ta liten plats.
Du har inte kollat på britax maxway? Den har lika hög rygg som Mobi och multitech, kan ta lika liten plats som Hiway, har många fler bälteslägen än Hiway-bältet hamnar alltid rätt, den passar mindre barn än vad multitech gör men kan användas minst lika länge! Bästa valet om du inte vill ha besafe Izi plus förstås :)
Hur sitter en liten bebis multi tech? Den ser ju mer ut som en bältesstol tycker jag än en bilstol. Lutar matchen bakåt eller hur gör man med den?