• Anonym (DSK)

31 000 för DSK-jobb dåligt?

Jobbar som distriktssköterska, kommunal avdelning (geriatrisk). Tjänar 31 000 kr. Har varit färdig DSK sedan -09 och sjuksköterska sedan -06. Har fått kommentarer att jag tjänar dåligt (ffa här på familjeliv). Tycker ni denna lön är dålig eller OK? Vad borde man tjäna i annat fall?

• Svar på tråden 31 000 för DSK-jobb dåligt?
  • Sweet Sofia

Ja, det är dåligt för DSK, speciellt med tanke på att du jobbat ett tag.

• Anonym (DSK)
    Anonym (AKA) skrev 2015-03-30 21:15:10 följande:

Det beror lite på vart i landet du bor. 

Här kan du se statistiken för lön inom ditt yrke. 
    www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Distriktsskoterska-1232 

Bor i Dalarna så det verkar rätt normalt där jag bor alltså. Sweet Sofia - vad tycker du är OK lön för en DSK?
  • Sweet Sofia
    Anonym (DSK) skrev 2015-03-31 20:36:40 följande:

Bor i Dalarna så det verkar rätt normalt där jag bor alltså. Sweet Sofia - vad tycker du är OK lön för en DSK?

En ok lön för Dsk är minst 35 och uppåt.
  • Anonym (DSK)
    Sweet Sofia skrev 2015-03-31 20:38:16 följande:
    En ok lön för Dsk är minst 35 och uppåt.
    OK, ja jag tror nog det beror på vart man bor. Ingen DSK här i närheten som jag känner iallafall har en lön på 35 eller mer. Kanske om man bor på ett ställe med många privata arbetsgivare men om det bara är kommun eller landsting att välja på är det svårt.
  • Sweet Sofia
    Anonym (DSK) skrev 2015-03-31 20:43:50 följande:

OK, ja jag tror nog det beror på vart man bor. Ingen DSK här i närheten som jag känner iallafall har en lön på 35 eller mer. Kanske om man bor på ett ställe med många privata arbetsgivare men om det bara är kommun eller landsting att välja på är det svårt.

Finns väl inga sjuksköterskor, grundutbildade eller vubbade som har bra lön. Men är man dsk och har jobbat i några år så ska man ha minst 35.
  • Anonym (DSK)
    Sweet Sofia skrev 2015-03-31 20:56:35 följande:
    Finns väl inga sjuksköterskor, grundutbildade eller vubbade som har bra lön. Men är man dsk och har jobbat i några år så ska man ha minst 35.
    Absolut jag tycker det också. Stämmer tyvärr inte med verkligheten. Eller visst kan man få bra lön om man t.ex. jobbar för bemanningsföretag. Tycker bara det verkar så trist att flacka runt och inte ha samma kollegor. Är väldigt fäst vid min arbetsplats och kollegorna. Är säkert en nackdel lönemässigt.
  • Anonym (Dsk2)

Jag tycker att du har en ok lön för att jobba på en geriatrisk avdelning om man ser till medellön. Däremot tycker jag att medellönen för distriktssköterskor är för låg.

• Anonym (DSK)
    Anonym (DSK) skrev 2015-03-31 21:00:28 följande:

Absolut jag tycker det också. Stämmer tyvärr inte med verkligheten. Eller visst kan man få bra lön om man t.ex. jobbar för bemanningsföretag. Tycker bara det verkar så trist att flacka runt och inte ha samma kollegor. Är väldigt fäst vid min arbetsplats och kollegorna. Är säkert en nackdel lönemässigt.

Vart jobbar du och lön? Erfarenhet? Är nyfiken bara ?
  • Anonym (ssk)

Jobbar som ssk på en akutmottagning natt sen 2001. Har 32800kr + nattob. Jag är nöjd med lönen men har hört många säga att jag har för hög och andra säga för låg.

Jag älskar mitt jobb och är nöjd med lönen

• Anonym (DSK)
    Anonym (ssk) skrev 2015-04-04 12:36:40 följande:

Jobbar som ssk på en akutmottagning natt sen 2001. Har 32800kr + nattob. Jag är nöjd med lönen men har hört många säga att jag har för hög och andra säga för låg.

Jag älskar mitt jobb och är nöjd med lönen

Jag skulle vara nöjd med den lönen om jag inte hade VUB. Låter bra för att vara inom akutvården. Många tjänar ju väldigt dåligt där annars.
  • Anonym (ssk)
    Anonym (DSK) skrev 2015-04-04 15:48:24 följande:
    Jag skulle vara nöjd med den lönen om jag inte hade VUB. Låter bra för att vara inom akutvården. Många tjänar ju väldigt dåligt där annars.
    Glömde, jobbar åt landstinget i stockholm
Svar på tråden 31 000 för DSK-jobb dåligt?