• sarahJ78

Bo i Östberga?

Någon som har koll på området Gamla östberga nära Stureby?
    Har vänner som berättat att de trivs jättebra där och att det är ett lugnt område.
    Funderar nu på att köpa lägenhet där eller i närheten. Någon som har lite tips på andra områden i söderort till ok pris?

Skrattande

• Svar på tråden Bo i Östberga?
  • einrues

Skulle tyvärr inte rekommendera att bo i Gamla Östberga eftersom det bränns en hel del bilar där...

• skumgodis123

Jag har bott i gamla Östberga. Vet dock inte om det blivit "värre" nu på 7 år.

Jag trivdes jättebra som barn. Det var lugnt. Stamparken i mitten som jag lekt jättemycket i, helt bilfri och underbar! Endast (?) bostadsrätter så lugnt, såg aldrig nånsin nåt stök.

Det är Östbergahöjden som haft och har stök, bilar som bränns och ungdomar som härjat runt, brända dagis och sånt. Sen ska man inte göra det värre än det är, känner en som bor i utkanten och hon har trivts jättebra, aldrig oroat sig. Det bor endå endel pensionärer där som flyttade in när husen byggdes. Däremot skulle jag helst inte vandra runt i smeten på östbergahöjden på kvällen.

Östbergahöjden var hyresrätter från början (mycket nu ombildat) medan gamla östberga alltid varit bostadsrätt.

Men några saker om Gamla Östberga, om det är samma som för 7 år sedan

*lugnt, bra för barn

*Ingen hiss i de gamla (dvs uteslutamde alla) hus

*DÅLIGA KOMMUNIKATIONER. Urdåligt. Ganska nära stan men jobbigt att åka. Buss 144 (enda bussen till gullmars) dör om det kommer en snöflinga.

Svar på tråden Bo i Östberga?