• Emtchen

    Kräks 20 gånger på 2 månader

    Min son som blir 2 år i Maj har sedan 31/1-15 kräkts till och från (totalt 20 gånger på dessa månader) han är i övrigt pigg och inte påverkad i övrigt. Kan kräkas en gång oxh sedan går det 1,5 vecka så kräks han två gånger osv osv... Ingen tar oss på allvar och bara säger "hör av er om det händer igen" vilket det gör om och om igen. Han har tagit prover på gluten som visade negativt, läkaren ville inte kolla något mer då han inte trodde något annat...

    Alltså på riktig, vad är detta?

    Hela familjen blir snart tokiga på detta! Min son blir jätte ledsen då vi kastar upp honom mitt i natten för att duscha honom då han kräks mycket nattetid.. Tar jätte lång tid innan han lugnar sig och kommer till ro.. :(

  • Svar på tråden Kräks 20 gånger på 2 månader
  • Allergiexperten

    Hej!
    Att barn kräks är inte ovanligt. Det kan vara allt ifrån kräksjuka till att de är förstoppade.
    Jag tycker ni i första hand ska säkerställa att sonen inte är förstoppad. För dagbok vad barnet äter, hur ofta han bajsar, när han kräks och hur han mår mellan tillfällena när han har kräkts.
    Fortsätter besvären tycker jag ni ska be att sonen utreds.
    Tilläggas bör att barn som i övrigt mår bra, växer som de ska, äter det mesta, sover bra och är aktiva, sällan är allvarligt sjuka.
    vänliga hälsningar Anitha

Svar på tråden Kräks 20 gånger på 2 månader