Anonym (Olivolja) skrev 2015-03-31 16:56:59 följande:
Det som har hjälpt mig är att tvätta med olivolja varje gång jag duschar eller tvättar underlivet. Alltså inget annat än olivolja. Sedan behöver man inte torka bort det så noga heller. Så ingen tvål eller dylikt, bara oljan.
Innan jag började med det för några år sedan hade jag täta och återkommande svampinfektioner och hade provat det mesta i medicinväg. Nu har jag i princip inga besvär alls. Oavsett vad jag äter.
MeAngeleyes skrev 2015-03-31 17:08:10 följande:
Badda med utspädd äppelcidervinäger, lufta lufta lufta och olja sen in med olivolja (helst ekologisk extra vergine)
Jag har pga flera antibiotikakurer varit riktigt trasig i slemhinnorna och vanliga läkemedel mot svamp kan, om man använder dom länge, försvaga slemhinnan!
Anonym (Yoghurt) skrev 2015-03-31 17:00:58 följande:
Köp vanlig naturell yoghurt 3%, ABSOLUT inget socker eller frukt eller sånt skit i. Doppa en tampong i, den sväller upp rätt snabbt. Stoppa in den tex över natten. För mig brukar det gå över efter bara nån dag, annars kan du fortsätta. Och använd helst trosskydd så inte yoghurten kladdar ner sängen.
mamaleona skrev 2015-03-31 17:02:36 följande:
bulgarisk yougort, naturell. Kleta in dig med den o lägg på en binda över natten. Upprepa 3-4 nätter. Voila.
MeAngeleyes skrev 2015-03-31 17:08:10 följande:
Badda med utspädd äppelcidervinäger, lufta lufta lufta och olja sen in med olivolja (helst ekologisk extra vergine)
Jag har pga flera antibiotikakurer varit riktigt trasig i slemhinnorna och vanliga läkemedel mot svamp kan, om man använder dom länge, försvaga slemhinnan!
Här kom det tips, tack, vad bra!
Ni som rekommenderar olja, kan man använda den också inne i underlivet? Det svider en bit in också. Tyvärr verkar det som att jag har blivit lite svullen och skör också av pevarylen.
Trosskydd kanske blir tätt? Jag hade det när jag behandlade med vagiatorerna. Kanske blev det för tätt och hjälpte inte därför? Eller så har jag bara svårbehandlad svamp...
Svider det mycket med vinäger på? Hur mycket späder du? Och samma här, hur gör du med insidan? Kan du behandla en bit in med det?
Jag fick penicillin för tre månader sedan, och då började det här. Jag trodde att det skulle gå över av sig själv, så jag har väntat med att behandla.