• frugagge

varför händer ingenting?!

börjar bli nervös, har nu jobbat på o bli gravid i 8månader.. men de händer absolut ingenting, mensen kommer som den ''ska'' och gravtester säger att jag inte är gravid.. min sambo har ju barn sen innan.. är de mig de är fel på? varför tar de sån tid? Rynkar på näsan hjälp mig! förklara!! 

• Svar på tråden varför händer ingenting?!
  • Gweny

För många kan det ta upp till 1 år innan man lyckas. Gör ni inte det, så sök för att få utredning på eran gyn. Så kan dem börja kolla er och se om något problem finns och ni då kan få hjälp.

Lycka till!

• Fjäril kär

det tar i snitt ca 8-9 månader att bli gravid. Ända upp till 1  års försök anses fullt normalt.  

Det du kan göra är att bli bättre på att pricka ägglossningen. Kör ägglossningstester så du verkligen vet när du har ägglossningen och sexa på som fan dom fertila dagarna. 

• frugagge

många säger att de tar längre tid för jag tänker på de så mycket. kan de ha med de o göra eller är de bara en myt? 

tack så mycket!

• Liten till
    frugagge skrev 2015-03-31 21:32:51 följande:

börjar bli nervös, har nu jobbat på o bli gravid i 8månader.. men de händer absolut ingenting, mensen kommer som den ''ska'' och gravtester säger att jag inte är gravid.. min sambo har ju barn sen innan.. är de mig de är fel på? varför tar de sån tid?  hjälp mig! förklara!! 

Det kan ta ett år utan att det är nåt fel, precis som någon ovanför skrev. Och sedan kan ni få hjälp OM det inte har funkar tills dess. Jag har en bekant, hennes sambo har flera barn innan, men nu har spermierna slöat till sig tyvärr. Så det behöver inte vara du. Försök ta det så lugnt det går (jag vet, inte lätt!!)

Prova ÄL tester om du vill, själv lyckades vi med nr 2 när vi båda åt bisolvon, samt att jag var på en spa-dag strax innan ÄL. Tror det fick mig att slappna av, plus att jag trodde på tabletterna.

Lycka till!!
  • Limaliie

Upp till ett år är normalt, två år för vissa par till och med. Dock tycker jag om ni fortfarande inte är gravida efter ett år så ska ni be om en utredning. Då får ni ju svar och hjälp fortare OM något är fel, vilket det inte alls behöver vara.

Vi var oförklarligt barnlösa i 2 år, blev sedan gravida på första IVF:en. Vi har tidigare varit gravida för flera år sedan men gjorde abort av olika anledningar, det var en hoppsan så man undrar lite....varför det inte funkade andra gången.

• Thotis90
    frugagge skrev 2015-03-31 21:37:52 följande:

många säger att de tar längre tid för jag tänker på de så mycket. kan de ha med de o göra eller är de bara en myt? 

tack så mycket!

Att tänka på det gör en inte barnlös, då skulle man inte behöva preventivmedel... Däremot så kan kroppen påverkas av tillfällig stress genom att t.ex. ägglossningen förskjuts/hoppar över. Kroppen kan dock vänja sig vid långvarig stress (!)
    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
Svar på tråden varför händer ingenting?!