• Anonym (M)

Behöver förslag på vätskedrivande (receptfritt)!

Från ägglossning och fram till mensen samlar jag alltid på mig 2-3 kg i vätska. Är väldigt trött på att både se och känna mig plufsig halva månaden när jag äter bra och håller en hälsosam vikt i övrigt.

Skulle därför vilja ha förslag på sånt som är vätskedrivande och ändå receptfritt. Tabletter, örtteer osv. Är tacksam för förslag!

• Svar på tråden Behöver förslag på vätskedrivande (receptfritt)!
  • Gnuborg

Jag köpet maskrostabletter på hälsokost (lindroos). Tycker dom fungerar okej.

• Viscaria

UVA-Ört använder jag! finns på hälsokost butikerna. Har samma problem med vätskeansamlingar men dessa tabletter gör att jag inte samlar något alls! :) Brukar börja med dom efter äl och sluta några dagar in på mensen. Sen börjar jag om igen näst kommande månad samma tid. Hoppas det fungerar för dig också!

• Anonym (Linnea)

Jag brukade dricka maskrosthe, bryggde en halv liter som jag gick och smådrack från under dagen. Funkade bra för mig.

• Anonym (M)
    Viscaria skrev 2015-04-01 17:54:18 följande:

UVA-Ört använder jag! finns på hälsokost butikerna. Har samma problem med vätskeansamlingar men dessa tabletter gör att jag inte samlar något alls! :) Brukar börja med dom efter äl och sluta några dagar in på mensen. Sen börjar jag om igen näst kommande månad samma tid. Hoppas det fungerar för dig också!

Jag har köpt dem och börjat med dem nu, trots att jag är ca 1,5 vecka efter ÄL nu. Hoppas att de gör någon nytta ändå. Hur snabbt märkte du av dem?
Svar på tråden Behöver förslag på vätskedrivande (receptfritt)!