• Anonym (Lunda)

Missfall :(

Hej!

Jag har fått ett missfall, ett såkallat MA. Ska vara i vecka 8 nu men enligt läkarna dog fostret redan i vecka 5, samma vecka som jag plussade.

Fick komma in och ta tabletter som vid en vanlig abortion och sen åka hem och låta allt komma ut, är inne på tredje dagen nu och det blöder rejält..

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, besviken och ledsen. Hur förklarar man för sina nära och kära?

Ett missfall är ett missfall inte mer än så.. Jag vet att det är vanligt och att det antagligen var något fel på fostret men ändå..

• Svar på tråden Missfall :(
  • LFF

Man är ärlig och säger som det är till de man orkar. Ju mer man pratar, desto bättre är det (iaf för mig). Beklagar att det inte gick vägen denna gång men din bebis kommer, bara inte denna gång!

• Anonym (S)

Jag måste berätta!

Jag tyckte det kändes jättejättejobbigt att berätta för våra föräldrar.
    Men efteråt var det så skönt.
    Du ska inte vara ensam i det. Kuratorn på KK sa till mig att man ska inte gömma det inom sig.

Dock så behövde jag ha några dagar för mig själv. Det behövde gå lite tid innan jag berättade. Men sen kändes det befriande.
    Kram till dig!

• Anonym (Lunda)
    Anonym (S) skrev 2015-04-01 18:02:26 följande:

Jag måste berätta!

Jag tyckte det kändes jättejättejobbigt att berätta för våra föräldrar.

Men efteråt var det så skönt.

Du ska inte vara ensam i det. Kuratorn på KK sa till mig att man ska inte gömma det inom sig.

Dock så behövde jag ha några dagar för mig själv. Det behövde gå lite tid innan jag berättade. Men sen kändes det befriande.

Kram till dig!

Jag vet att både mamma och min svägerska kommer vara ett stort stöd då de själva har gått igenom missfall, men just att berätta, det är det som är det jobbiga :(

Var ni sjukskrivna eller jobbade ni på som vanligt? Vet inte hur jag ska göra, har semester denna veckan ut som tur är men nästa vecka.. Känns jobbigt då jag jobbar i butik :(
  • LFF
    Anonym (Lunda) skrev 2015-04-01 21:20:44 följande:
    Jag vet att både mamma och min svägerska kommer vara ett stort stöd då de själva har gått igenom missfall, men just att berätta, det är det som är det jobbiga :(

Var ni sjukskrivna eller jobbade ni på som vanligt? Vet inte hur jag ska göra, har semester denna veckan ut som tur är men nästa vecka.. Känns jobbigt då jag jobbar i butik :(
    Första gången sjukskrev jag mig i några dagar medan jag blödde och mådde skit. Andra gången hade jag semester och lät den helt enkelt rulla på.
Svar på tråden Missfall :(