• Morrek

Äktenskapstycke

Hej

Jag letar överallt efter äktenskapstycke. När jag möter en kvinna tittar jag på ögon, panna och haka, men även läppar. De som ser lika mig de attraherar, andra attraherar inte. Jag är gift och min fru och jag har inte äktenskapstycke. Det är ett hinder och jag har svårt i relationen men biter ihop.

Hur är det för er? Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Äktenskapstycke
  • Fjäril kär

äktenskapstycke är en myt. 

Det handlar om att man ska ha med sig lika värderingar och samma syn på vad livet innehåller.  

Attraktion ligger i detta också förstås. Men attraktion brukar finnas om andra bitar stämmer också.

Men att enbart bygga en relation på att man har ett någorlunda lika utseende är dömt att misslyckas.  Vad ska du med en spegelbild till om hon på övriga plan inte alls tycker o tänker som du? 

Min fd man o jag  påstods ha äktenskapstycke...  folk kunde inte ha mer fel.. han systematiskt misshandlade mig...   

• Anonym (tycker)

Nej tvärtom, jag gillar olika. 

Förstår dig inte alls, hur det kan vara ett hinder i relationen som du hävdar. Svårigheter i relationen måste bero på något annat och du letar efter konkreta synliga bortförklaringar för att slippa konfronteras med de mer verkliga, svårgripbara problemen. 

Svar på tråden Äktenskapstycke