Flytta till Malmö?
Hej.
Jag funderar på att lämna mitt liv och börja studera i Malmö. Jag har hittat fantastiska utbildningar och jag känner att jag skulle verkligen må bra av att plugga där.
Som det ser ut nu så pluggar jag i Stockholm och jag trivs inte med det jag pluggar och jag trivs inte riktigt med min livssituation. För det mesta så känns det som om jag läser nåt ointressant och att jag inte får ut någonting av mitt liv. Jag har nyss gjort slut med min partner så det är också lite jobbigt. Jag känner bara att flytta och börja plugga i Malmö hade varit bra för att jag då kan jag faktiskt känna att jag får ut nåt av mitt studerande och att jag gör något jag brinner för.
Det var bakgrunden och nu kommer lite frågor:
Har ni flyttat från eran "hemstad" för att börja plugga?
Är Malmö Högskola en trevlig skola? Kommer man snabbt in bland de man pluggar med (generellt)?
Hur är det med Malmö och bostad? Köpa eller hyra?
Vilka områden ska man satsa på? Jag tänker prisvärt men också bra kommunikationer där man snabbt kan ta sig in till stan med buss men också så man kan kanske cykla till stan?
Svara gärna på en fråga och bidra med vad du har för tankar angående min situation. Ifall du enbart bor i Malmö, så hur är det?