Falskt anklagad för stöld på jobbet
Igår blev jag falskt anklagad för stöld på jobbet av en av krögarna jag jobbar för. Krögaren var väldigt otrevlig och jag mår riktigt dåligt över detta. En av mina högsta chefer har -innan jag blev påhoppad av honom- varit och pratat med krögaren och förklarat att hans anklagelser helt saknar belägg och att det han säger inte alls stämmer. Trots det påstår han att det finns bevis och att det ska polisanmälas. Jag kommer aldrig gå tillbaka dit igen, vill inte se den jäveln rent ut sagt.
Eftersom han skadar mitt rykte och även gör så att jag förlorar rätt många arbetstimmar i månaden nu funderar jag starkt på att anmäla/stämma honom för förtal. Har dock ingen aning om hur det går till, är det någon som gjort samma sak och skulle kunna berätta lite om det? Är det ens en bra idé? Hur går jag tillväga? Företaget jag är anställd av står helt och hållet på min sida och förstår om jag vill anmäla, kan jag ha med dem som bevis på att jag är oskyldig vid en anmälan? Allt det här är så surrealistiskt och jag vet att en eventuell polisanmälan inte skulle leda till något, men jag är riktigt rädd för att han ska gå så långt, han är helt jäkla irrationell...