• anonymtjej1

    Behövs det verkligen några leksaker till bebis/barn?

    Som rubriken lyder: Behövs det verkligen några leksaker till barnen/bebis? Min dotter är snart 11 månader och hon har inte haft gåstol och har inte så många leksaker. Jag kan uppleva ibland att hon är riktigt uttråkad trots vi provat med plastburkar och visp osv. Men undrar verkligen om det är lönt med massor av dyra leksaker?

    Isåfall, vilken leksak anser ni värt att köpa/tycker erat barn om att leka med?

    Min 11 månaders är dålig på att krypa eller gå men Det kommer för hon försöker.

  • Svar på tråden Behövs det verkligen några leksaker till bebis/barn?
  • Mother of 4

    Duplo är ovärderligt, det kan man leka med i många år, tom storebror på 8 år bygger ibland.

    Sen tycker jag fisherprice little people är roligt.

    Sen någon bultbräda och sorteringskub är ett "måste"

  • Harmagedon

    Håller med om lego och duplo. Mina har älskar duplo från ca ett och sjuåringen leker fortfarande med det även om han började med vanligt lego runt 4.

    Leka laga mat är också en långlivad lek som kan uppmuntras med ett leksakskök och lite leksaksmat och tillbehör. Man kan köpa ett superdyrt i värsta designaffären eller måla om en liten loppismöbel med plattor eller hitta ett mellanting i närmaste leksaksaffär.

  • Karpalo

    Böcker, leksakskök och duplo är ovärdeligt här i huset. Även vissa bilar (främst plasto) är välanvända.

  • Dasha

    11-12 mån: en gåbil, med inbyggda knappar, lampor osv.600 ny, men lika bra med begagnad, 100-200kr.
    I flera månader kommer hon roa sig med knappar, lägga saker under sadeln, gå med den som med gåvagn osv. gott att allt är på samma plats (monterat i bilen) och behöver inte städas och plockas undan!

    sedan blir roligt att åka på den inomhus, säkert roligt i ett år till.

  • Mother of 4

    Ja gåbil är toppen, 2,5 åringen och 7 åringen åker typ varje dag på våra. Har en med puh flygplan och en som ser ut som ett tåg typ. Massa roliga knappar mm

  • Anonym (Hmmm)

    Duplo, klossar, fisher price leksakstfn, gå vagn & någon aktivitets leksak som låter. Har min dotter stor glädje av. Hon blev 1 ibörjan av mars.

    En så. Där låda med klossar. Att plocka i och ur lådan.

    Man får locka med leksaker och annat kul för ocj få igång krypandet. Sen är ju alla barn olika.

    Du kan ju hitta mycket på Tradera, köp, byt & sälj sidor.

  • Maddi

    Vi köpte en gåvagn när han skulle bli 6 månader, så det gick och ta bort en platta som spelar musik och blinkar osv. Han är idag 2 år och håller fortfarande på med den. 

    Sen att stapla klossar osv är ju alltid något och träna på. 

  • solskenskaka

    Min 10 månaders älskar bollar :) annars fungerar leksaker här hemma mest genom att vi placerar ut dem på olika ställen vi vet att hon tycker är spännande för att hon ska välja dessa framför sladdar som annars är favoritleksak... men vad som helst som vi tar fram åt henne vill hon absolut inte leka med! Så nej är inte säker på att leksaker behövs till alla barn iaf...

    Vi bor på landet och kommer satsa på tex gunga och sandlåda för att vi ska kunna göra saker ute tillsammans så mycket som möjligt utan att behöva åka iväg .

Svar på tråden Behövs det verkligen några leksaker till bebis/barn?