Vad tycker ni om Jimmie Åkesson och dem rumänska tiggarnatiggarna
Ja vad tycker ni? Själv tycker jag inte så mycket. Vore roligt att höra eller rättare sagt få se vad andra tycker
Ja vad tycker ni? Själv tycker jag inte så mycket. Vore roligt att höra eller rättare sagt få se vad andra tycker
Jag tycker Jimmie Åkesson kunde motionera i riksdagen om att det ska startas utbildningar i roulettspel på nätet för tiggande EU-migranter. Då skulle de bara behöva tigga initialt för att få ihop till ett litet spelkapital.
Åkesson har ju dessutom spetskompetens inom området så han skulle kunna bistå med råd om vilka nummer EU-migranterna ska satsa på.
Förstår inte frågan riktigt, när han fortfarande var aktiv så var han avbildad på affischer som yrkade på tiggarförbud.
De senaste dagarna har vi fått svar på dina två frågor. Hälften av svenskarna vill ha ett tiggeriförbud, vilket är en markant ökning från tidigare undersökningar.
www.aftonbladet.se/nyheter/article20562767.ab
Förtroendet för Jimmie Åkesson ökar till rekordnivåer. Han är snart lika populär som Stefan Löfven bland svenskarna.
www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article20582224.ab
Det går åt rätt håll. Sakta men säkert.
Att Sverige ska ta hand om övriga EU:s relativt fattiga är ohållbart.
Det är tiotalsmiljoner människor. Och redan nu väller de in i andet okontrollerat och det blir ständigt fler som också erbjuds sociala förmåner.
Man beräknar att 20000-40000 st är här nu och antalet ökar drastiskt hela tiden.
Om man ska ha öppet tiggeri här, vilka ska det i så fall omfatta, bara romer eller andra folkgrupper?
Vart går gränserna? Alla fattiga i Polen, Bulgarien, på Italienska landsbygden?
Ska hudfärgen få avgöra eller antagandet att de är från Rumänien?
Det enda konsekventa och rättvisa (eftersom vi knappt har resurser till de uteliggarna som är Sveriges åtagande) är att stoppa tiggeriet och erbjuda hjälp i deras hemländer via EU eller annan på platsen hjälp.
De senaste dagarna har vi fått svar på dina två frågor. Hälften av svenskarna vill ha ett tiggeriförbud, vilket är en markant ökning från tidigare undersökningar.
www.aftonbladet.se/nyheter/article20562767.ab
Förtroendet för Jimmie Åkesson ökar till rekordnivåer. Han är snart lika populär som Stefan Löfven bland svenskarna.
www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article20582224.ab
Det går åt rätt håll. Sakta men säkert.
Åkesson vill lagstadga mot att fattiga människor ska få ta emot det som rikare människor vill skänka dem. Sån är han.
Åkesson vill lagstadga mot att fattiga människor ska få ta emot det som rikare människor vill skänka dem. Sån är han.